Nagrody powinny być atrakcyjne
Nic tak nie przyciąga do wzięcia udziału w programie lojalnościowym, jak atrakcyjne nagrody. Trzeba umiejętnie trafić w zainteresowania klientów, czyli po prostu znać ich potrzeby. Warto więc gromadzić dane o klientach, by wiedzieć, jak spędzają wolny czas i jakie są ich największe pasje. To pomoże w stworzeniu bazy prezentów, które trafią w ich gusta i sprawią prawdziwą przyjemność. Będziemy też wiedzieć, czy lepiej wprowadzić więcej nagród o mniejszej wartości, czy raczej postawić na cenniejsze prezenty (w zależności od tego, z jaką częstotliwością nasi klienci wymieniają punkty na nagrody lub jakie pozycje z katalogu wybierają). A przede wszystkim – dokładnie poznamy swoją grupę docelową.
Offline czy online?
Wiele firm zadaje sobie to pytanie. Odpowiedź jest prosta – najlepiej przygotować obie wersje. Katalog online jest bardziej przystępny, o wiele prościej go aktualizować na bieżąco, a dzięki linkowaniu do odpowiednich stron łatwiej zawrzeć w nim więcej informacji. Ciekawą możliwością jest także przygotowanie specjalnej aplikacji na smartfony prezentującej zestaw nagród. Jednak książkowa forma nadal ma swoich zwolenników, którzy lubią czuć się docenieni, wyjmując kopertę z katalogiem ze skrzynki na listy. Można tez pójść na pewnego rodzaju kompromis – pełen zestaw dostępnych w programie nagród umieścić w katalogu online, a w wersji papierowej wysyłać informacje o ofertach specjalnych i nowych promocjach.
Zmiany, zmiany, zmiany
No dobrze, przygotowaliśmy już katalog z nagrodami, ale co dalej? Dalej trzeba go zmienić. Tak właśnie – zmienić. Katalogi nagród, które nie są często aktualizowane, szybko stają się dla uczestników programu lojalnościowego nudne. Poza tym trendy na rynku również zmieniają się bardzo szybko, zwłaszcza te w dziedzinie elektroniki i gadżetów. Trzeba być na bieżąco, aby zawsze mieć czym zainteresować naszych użytkowników.
Jednocześnie warto śledzić reakcje klientów na zmiany w katalogu nagród, by wiedzieć, czy idziemy dobrą drogą, czy może należy wprowadzić zmiany.
A może outsourcing?
Nie zawsze jednak mamy czas, by zajmować się wszystkim samodzielnie. Wiele firm korzysta z pomocy podmiotów zewnętrznych, takich jak Sodexo, który oferuje katalog online z ponad 1500 nagrodami z najbardziej atrakcyjnych kategorii. W dodatku może również pomóc podczas organizowania konkursów na własną rękę. Sodexo zapewnia pełną logistykę – od doboru i zakupu nagród po magazynowanie, dystrybucję i komunikację z uczestnikami, a także profesjonalną obsługę formalno-prawną oraz wsparcie administracji przez specjalny Program Managera.
Pamiętaj o komunikacji
Na koniec jeszcze jedna ważna rzecz. Wszelkie zmiany w katalogu nagród i nowe promocje warto odpowiednio komunikować uczestnikom programu lojalnościowego. Czy to za pomocą newsletterów, czy wiadomości SMS, czy może materiałów POS w sklepach. Klient, który nie wie o promocji, po prostu z niej nie skorzysta.
Mówi się, że ciężko zadowolić wszystkich, ale tworząc katalog nagród w naszym programie lojalnościowym (http://sodexolojalnosc.pl/lojalnosc/), warto mieć właśnie taki cel w głowie. I naprawdę można go osiągnąć!
artykuł sponsorowany