Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi.
Statek zostanie wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie 7 min.
Przed nami ostatnie dwa miesiące prac wykończeniowych na P310. Ich zwieńczeniem będzie uroczyste przekazanie jednostki fińskiemu armatorowi w kwietniu 2017 roku. Dzięki realizacji projektów tego typu stocznia Crist buduje swoją markę na wymagającym fińskim rynku - mówi Zdzisław Bahyrycz, Crist S.A.
Dane techniczne double ended ferry:
• Długość: 96,35 m
• Szerokość: 15,2 m
• Wysokość: 5 m
• Zanurzenie: 3,5 m
• Notacja klasy: DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power
Uroczyste przekazanie promu planowane jest na kwiecień 2017 r.