Z roku na rok w Polsce coraz więcej osób podróżuje samolotami. Ciągły wzrost zainteresowania tym środkiem transportu przekłada się na rosnącą liczbę lotów, a co za tym idzie – również zakłóceń w podróży. Dane AirHelp to potwierdzają – za wakacje w 2015 roku 581 pasażerów gdańskiego lotniska mogło ubiegać się o rekompensaty o wartości 620 tys. zł. Oznacza to, że na przestrzeni zaledwie dwóch lat liczba uprawnionych pasażerów oraz łączna wartość odszkodowań wzrosły ponad dwukrotnie.
GDZIE LATAMY Z GDAŃSKA?
Najpopularniejszym kierunkiem z Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy była Warszawa (611 lotów). Na trasach krajowych często wykonywane były również kursy do Krakowa (118). Popularne były także połączenia z Kopenhagą (238), Monachium (207), Sztokholmem (187), Londynem – loty do Luton (187) i Stansted (118), Frankfurtem (138), Oslo (128) oraz Helsinkami (71).
Które trasy otrzymały niechlubny tytuł „najbardziej problematycznych”? To na pewno połączenie z Berlinem. 72% lotów do tego miasta, wykonanych w okresie wakacyjnym, było opóźnionych lub zostało odwołanych. Na drugim miejscu znalazła się relacja Gdańsk – Antalya – ponad połowa samolotów nie dotarła na miejsce docelowe punktualnie. Podium tego zestawienia zamyka trasa do Liverpoolu, na której 44% kursów nie zostało zrealizowanych na czas.
NAJWIĘCEJ OPÓŹNIEŃ W NIEDZIELĘ PO POŁUDNIU
Z danych AirHelp wynika, że podczas tegorocznych wakacji najwięcej opóźnionych bądź odwołanych lotów, wykonanych z lotniska w Gdańsku, było w niedzielę. 22% samolotów w tym dniu nie dotarło na miejsce docelowe punktualnie. Najniższy wskaźnik zakłóceń odnotowano w sobotę – 17% lotów odbyło się z utrudnieniami. Najgorszą porą dnia na podróż samolotem z Gdańska jest natomiast popołudnie – w godzinach 12:00-15:59 27% kursów miało bowiem zakłócenia. Rano (6:00-11:59) ten wskaźnik wyniósł zaledwie 8%.
JAK UZYSKAĆ ODSZKODOWANIE?
Rosnący ruch na niebie to nie zawsze same plusy – czasem skutkuje to niemiłymi dla pasażerów opóźnieniami. Dlatego warto wiedzieć jakie przysługują im prawa, by w uzasadnionym przypadku wnioskować o odszkodowanie lub o należny posiłek czy nocleg.
– Niestety, zaledwie 1% podróżnych jest świadomych swoich praw i składa wniosek o odszkodowanie. Można to zrobić samemu lub skorzystać z pomocy firmy Airhelp.pl, która wyręcza w przeprowadzeniu tej procedury. Pasażer po wypełnieniu krótkiego i prostego formularza online od razu otrzymuje informację, czy przysługuje mu odszkodowanie. Jeśli wniosek jest zasadny, firma kompleksowo zajmie się uzyskaniem rekompensaty, również w razie potrzeby, reprezentując klientów przed sądami poza granicami kraju – mówi Natalia Gębska, Country Manager w Airhelp.pl.
Wybierając się w podróż samolotem, warto zainstalować na swoim telefonie aplikację AirHelp, ponieważ o należne odszkodowanie można ubiegać się jeszcze na lotnisku.
Napisz komentarz
Komentarze