Zdunek KMJ Nissan
Zdunek KMJ Nissan
Zdunek KMJ Nissan

Z Gdyni do Afryki. Tu chce się rozwijać Polska Meat

  • 7.03.2018, 09:37
  • UM Gdynia
Z Gdyni do Afryki. Tu chce się rozwijać Polska Meat Sebastien Guyon, prezes Polska Meat SA podczas debiutu spółki na rynku New Connect 27 września 2016 r., fot. GPW
GDYNIA Hiszpański potentat branży spożywczej przeniesie do Gdyni swoje centrum operacyjne i finansowe. Mowa o Iberdigest, które dokładnie 29 marca zmieni się na dobre w Polska Meat SA. Plan spółki to szeroki eksport żywności na rynek afrykański i własna sieć supermarketów. Do dotychczasowych chłodni przy ulicy Hutniczej wkrótce dołączy siedziba całej firmy.

To dobra wiadomość dla lokalnej gospodarki – hiszpańska spółka o międzynarodowej marce stawia na Gdynię i to właśnie tutaj widzi największe szanse na swój szybki rozwój. Iberidigest dokładnie 29 marca zostanie przejęte przez polską spółkę-córkę, Polska Meat SA i tym samym w Gdyni będzie funkcjonować i odprowadzać podatki siedziba całego koncernu.

Polska Meat to spółka z branży spożywczej, która działalność w Polsce rozpoczęła w 2012 roku, a od 2016 roku jest też notowana na rynku New Connect. Zajmuje się w dużej mierze hurtową sprzedażą mięsa pochodzącego z krajowych ubojni i zakładów przetwórczych na rynki zagraniczne. Od 2013 roku firma dzierżawi nowoczesne chłodnie w Gdyni, przy ulicy Hutniczej. Teraz zarząd hiszpańskiej spółki-matki postawił na rozwój działalności, stąd przekształcenie Polska Meat w zlokalizowane nad morzem centrum zarządcze, operacyjne i finansowe.

- Dla gdyńskiej gospodarki to kolejny powód do zadowolenia i dowód na to, że wielkim spółkom o międzynarodowym znaczeniu opłaca się rozwijać właśnie tutaj. Firma, która już od pewnego czasu z powodzeniem działa na terenie miasta dostrzegła ogromny potencjał ekonomiczny i postawiła na przeniesienie siedziby do Gdyni. To znaczy, że zarząd firmy widzi ku temu bardzo dobre warunki, co szczególnie nas cieszy – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

- Chłodnia, którą posiadamy w Gdyni spełnia coraz istotniejszą rolę w naszej działalności. Obecnie 35 procent obrotów grupy Iberdigest pochodzi z Polski, a trendy ostatnich lat pokazują, że ta liczba rośnie o 4-5 punktów procentowych rocznie. Główna część produkcji z gdyńskiej chłodni trafia na rynek afrykański. W związku z tym, że w najbliższych latach właśnie ten będzie naszym priorytetem podjęliśmy decyzję do ulokowaniu centrali grupy w Polsce – komentuje Sebastien Guyon, prezes zarządu Polska Meat.

Experyment Gdynia CIEKAWI ŚWIATA - zajęcia dla seniorów
Experyment Gdynia CIEKAWI ŚWIATA - zajęcia dla seniorów
Experyment Gdynia CIEKAWI ŚWIATA - zajęcia dla seniorów

Kapitałowa restrukturyzacja grupy dokona się 29 marca, po tym terminie to właśnie w Gdyni koncern będzie szykował dużą ofensywę na rynek afrykański. Docelowo spółka chce utworzyć w krajach zachodniej i południowej Afryki sieć supermarketów detalicznych, które będą pełnić rolę lokalnych centrów handlowych zaopatrzonych w mrożone owoce, warzywa, lody i mięso. Mowa o krajach zachodniej i południowej Afryki, takich jak między innymi Kongo, Senegal, Wybrzeże Kości Słoniowej czy Nigeria.

- Na rynkach czternastu krajów Afryki działamy już od osiemnastu lat, doskonale znamy ich lokalną specyfikę, a prognozy ekonomiczne i demograficzne pozwalają postrzegać przyszłość tych krajów z dużym optymizmem. Dzięki temu, że sytuacja społeczna, ekonomiczna i polityczna bardzo sprzyjają teraz rozwojowi biznesu w tym regionie, postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenia i rozpoczynamy rozszerzenie działalności o własną sieć sprzedaży detalicznej – wyjaśnia Inacio Fernandes Pedrosa, przewodniczący rady nadzorczej spółki Polska Meat.

Polska Meat między innymi dzięki dużej wydolności chłodni w Gdyni stała się największym eksporterem mięsa drobiowego w Europie. Rynek afrykański jest w stanie własnymi siłami zaspokoić jedynie około 20 procent popytu na mięso, natomiast Polska ma spore nadwyżki w produkcji, stąd decyzja o rozwoju spółki w tym kierunku. Firma planuje rozszerzyć swoją działalność na całą linię produkcyjną, od pozyskiwania produktów w Polsce i ich przygotowanie, przez magazynowanie i dystrybucję, aż po wspomnianą sprzedaż do końcowego klienta. Taka zmiana może przynieść nawet czterokrotne powiększenie własnej marży.

Polska Meat własną sieć sklepów detalicznych przygotowuje we współpracy z lokalnym partnerem oraz międzynarodową grupą inwestycyjną, z którą zamierza nawiązać współpracę. Spółka planuje też na 2018 rok debiut na parkiecie głównym polskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

UM Gdynia
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe