czwartek, 25 kwietnia 2024 10:11
Reklama

Wymyśl logo dla Centrum Kultury i zgarnij nagrodę!

GDYNIA Centrum Kultury w Gdyni jeszcze w tym roku ma przenieść się do nowej siedziby. Będzie to Konsulat Kultury, który powstaje w Domu Marynarza Szwedzkiego. Wraz z nową siedzibą instytucja ta zyska też nową nazwę – Gdyńskie Centrum Kultury. W związku z tą zmianą Centrum Kultury w Gdyni ogłosiło konkurs na zaprojektowanie nowego logotypu i systemu identyfikacji wizualnej. Zwycięzca otrzyma 15 tysięcy złotych.
Wymyśl logo dla Centrum Kultury i zgarnij nagrodę!
Wizualizacja Konsulatu Kultury od strony patio // materiały prasowe Centrum Kultury w Gdyni

Centrum Kultury w Gdyni szuka wykonawcy, który stworzy mu nowy logotyp. To konieczne, bo instytucja ta, po przeniesieniu do nowej siedziby, zmieni nazwę na Gdyńskie Centrum Kultury. Dlatego ogłoszono konkurs na zaprojektowanie systemu identyfikacji wizualnej właśnie dla nowej nazwy centrum. Identyfikacja ma nawiązywać do charakteru dotychczasowej i planowanej działalności oraz charakteru i prestiżu nowej lokalizacji – modernistycznego budynku Konsulatu Kultury, który powstaje w Domu Marynarza Szwedzkiego.

Konkurs ma charakter otwarty. Żeby wziąć w nim udział, trzeba przedstawić portfolio, które zawiera minimum trzy projekty identyfikacji wizualnych. Należy je przesłać do 14 marca na adres: [email protected]. Portfolio trzeba zapisać w formacie PDF, a plik powinien być zatytułowany nazwą autora. W treści e-maila należy napisać dane kontaktowe autora: imię i nazwisko, adres, numer telefonu i stronę www. W tytule wiadomości trzeba wpisać: „Zgłoszenie konkursowe CKG”.

Nadesłane zgłoszenia przeanalizuje jury konkursowe. Wyłoni ono, do 22 marca, pięciu projektantów, których prace okażą się najciekawsze. Przejdą oni do drugiego etapu konkursu. Będzie on polegał na przygotowaniu projektów identyfikacji wizualnej dla Gdyńskiego Centrum Kultury. Wybrani projektanci będą musieli, do 20 kwietnia, stworzyć dwie wstępne koncepcje logo wraz z przykładowymi propozycjami użycia znaku np. na papierze firmowym, wizytówce, reklamie czy gadżecie promocyjnym. Logotyp może składać się z sygnetu i nazwy lub z samej nazwy. Spośród przedstawionych projektów jury wybierze jeden najlepszy, który zostanie zrealizowany i stanie się znakiem Gdyńskiego Centrum Kultury. Zwycięzca otrzyma nagrodę główną – 15 tysięcy złotych (brutto). Pozostali uczestnicy drugiego etapu konkursu dostaną cztery równorzędne nagrody w wysokości 1500 złotych (brutto). Wyniki konkursu poznamy 11 maja.

Centrum Kultury w Gdyni jest samorządową instytucją kultury. Organizuje lub współorganizuje wiele imprez kulturalnych, takich jak spektakle teatralne, koncerty, festiwale, warsztaty, odczyty poezji i wystawy. Współpracuje z Wydziałem Kultury i wieloma innymi instytucjami w mieście. Jeszcze w tym roku Centrum Kultury ma się przenieść do nowej siedziby, która powstaje w Domu Marynarza Szwedzkiego. Został on zbudowany w latach 1935-1936 według projektu Stanisława Płoskiego. Jest przykładem charakterystycznego dla Gdyni modernizmu. Budynek objęty jest opieką Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Doskonałe położenie, zabytkowa duża sala oraz potencjał budynku stanowiły powód, by przenieść tam siedzibę Centrum Kultury. Plan ten pozwolił myśleć o dalszym rozwoju działalności kulturalnej instytucji. W budynku, który będzie nosił nazwę Konsulat Kultury, swoje siedziby będą miały dwa podmioty: Wydział Kultury Urzędu Miasta Gdyni oraz Gdyńskie Centrum Kultury.

REGULAMIN

 


Podziel się
Oceń

pochmurnie

Temperatura: 6°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama