czwartek, 28 marca 2024 18:21
Reklama
Reklama

W centrum Gdyni zaczyna funkcjonować 11 miejsc postojowych dla samochodów dostawczych.

GDYNIA Przedsiębiorcom i ich dostawcom ma być łatwiej i szybciej, a pieszym i innym uczestnikom ruchu – przede wszystkim bezpieczniej. Od początku maja w centrum Gdyni zaczyna funkcjonować 11 miejsc postojowych dedykowanych samochodom dostawczym, które zaopatrują lokalne biznesy. To działanie, które ma znacząco usprawnić ruch, a w przyszłości może sięgnąć także innych dzielnic miasta.
W centrum Gdyni zaczyna funkcjonować 11 miejsc postojowych dla samochodów dostawczych.

Autor: mat. promocyjne projektu

Freight TAILS – to nazwa projektu, w ramach którego Gdynia wprowadza nowe rozwiązanie mające ułatwić życie przedsiębiorcom i ich dostawcom. Zyskają też piesi, rowerzyści i pozostali kierowcy, którzy do tej pory czasami borykali się z utrudnieniami. Specjalne koperty, które w początkowej fazie projektu pojawią się w 11 miejscach w centrum Gdyni dadzą niezbędne miejsca postojowe dla samochodów dostawczych.

11 miejsc do rozładunku

 Od tej pory rozładunek towaru z pojazdów będzie szybszy i mniej uciążliwy. Lokalizacje wybrano na podstawie dokładnej analizy sytuacji na ulicach oraz spotkań z przedsiębiorcami i właścicielami punktów usługowych. Na początek dedykowane dostawcom miejsca pojawią się na trzech gdyńskich ulicach w centrum. Cztery powstaną na ulicy Starowiejskiej, cztery na Świętojańskiej, a pozostałe trzy – na ulicy Abrahama. To newralgiczne punkty Śródmieścia, natomiast w dalszej perspektywie projekt ma objąć najpierw kolejnych 18 punktów w centrum miasta, a docelowo – także inne dzielnice Gdyni, w zależności od potrzeb.
 
- Projekt służy znalezieniu dobrego rozwiązania dla poprawy sytuacji komunikacyjnej w Śródmieściu poprzez lepsze rozplanowanie dostaw zaopatrzenia – wyjaśnia Andrzej Bień, wiceprzewodniczący gdyńskiej Rady Miasta. - Dzięki wspólnej pracy wielu zainteresowanych stron będziemy mieli okazję przyjrzeć się, czy zaproponowane rozwiązania korzystnie wpłyną na czas dostaw oraz czy skutecznie uda się zminimalizować występujące z tej przyczyny problemy. Chcemy, żeby dostawy odbywały się płynnie i efektywnie, a jednocześnie nie stwarzały istotnych uciążliwości dla mieszkańców – dodaje Bień.

Tylko dla dostaw i na 15 minut

Jak będą funkcjonować nowe miejsca postoju dla dostawców? Można z nich skorzystać wyłącznie na czas wypakowywania całego towaru, do zakończenia dostawy. Z założenia mogą być wykorzystywane zarówno przez zewnętrznych dostawców, jak i samych przedsiębiorców, którzy samodzielnie zaopatrują swoje lokale – tak autami dostawczymi, jak i osobowymi. Trzeba przy tym pamiętać, że dozwolony czas postoju to 15 minut!
 
Po wykonaniu dostawy miejsce wyznaczone powinno zostać opuszczone przez dostawcę – priorytet to krótkie zajmowanie miejsca  i zwolnienie go dla innych firm w sąsiedztwie. Przy tym dostawa nie jest długotrwałym postojem pojazdu, związanym z pracami remontowymi lub serwisowymi.

Wzorce z Europy

  Wszystko po to, żeby poprawić bezpieczeństwo mieszkańców i jednocześnie ułatwić funkcjonowanie lokalnym przedsiębiorcom – takie rozwiązanie funkcjonuje już z powodzeniem w innych europejskich miastach (na przykład w Westminster, Brukseli, La Rochelle, Maastricht czy Parmie).

Wraz z wyznaczeniem miejsc postojowych dla dostawców rozpoczyna się też kampania informacyjno-promocyjna, która przybliży samym zainteresowanym i mieszkańcom zasady ic działania. Projekt Freight TAILS jest realizowany dzięki unijnemu wsparciu w ramach programu URBACT III, który pokrywa 85% kosztów.

Interaktywna mapa miejsc postojowych Freight TAILS:

Na początku maja Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni rozpoczął wyznaczanie kopert, ale wcześniej dokładnie sprawdzono, ile dostaw pojawia się w poszczególnych miejscach oraz jaki wpływ mają one na płynność ruchu pieszych i pojazdów. Nad projektem Freight TAILS pracowała od października 2016 roku cała 67-osobowa grupa zadaniowa, którą wspierał doświadczony ekspert z Politechniki Gdańskiej.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 12°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 991 hPa
Wiatr: 24 km/h

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: kxTreść komentarza: Drogi to temat rzeka, ale nie wyremontowanie całego odcinka, łącznie z dawną Kwiatową 11... to małostkowość. Kasa by się znalazła. A co z dojazdem do ul. Sadowej. Wiele osób idzie na skróty przez to klepisko i błoto po deszczu...Źródło komentarza: [GALERIA ZDJĘĆ] Otwarcie drogi w strugach deszczu. Ul. Kwiatowa w Tczewie wreszcie wyremontowana i oddanaAutor komentarza: Olga33Treść komentarza: Czas pakować torby, sezon żeglarski się zaczyna na dobre :)Źródło komentarza: Sklep żeglarski - gdzie zrobić zakupy przed sezonem? Autor komentarza: KarolTreść komentarza: Zgadzam się, to ważne kwestie i należy mieć je na uwadze. W końcu nikt nie chce dodatkowo użerać się z prawnikiem! Nie o to w tym chodzi! Dlatego takich "speców" jak M. Mickiewicz, to lepiej sobie darować.Źródło komentarza: Jak znaleźć dobrego adwokata? Kluczowe aspekty współpracy prawnejAutor komentarza: Marek L.Treść komentarza: Janek, ty nigdy nie byłeś nowoczesny i bezpieczny Odpuść sobie. Te twoje stare szmaty i przefarbowane włoski mówią o tobie wszystko.Źródło komentarza: Ruszyła kampania wyborcza. Komitet Obywatelski Jan Kulas 2024 ogłosił 50 Zadań Programowych dla Tczewa w latach 2024-2029Autor komentarza: Jolanta D.Treść komentarza: Jan Kulas, zasłużony dla Pomorza realizuje kolejne wyzwanie. Brawa dla Pana. Powodzenia w walce o Bezpieczny i Nowoczesny TczewŹródło komentarza: Ruszyła kampania wyborcza. Komitet Obywatelski Jan Kulas 2024 ogłosił 50 Zadań Programowych dla Tczewa w latach 2024-2029
Reklama