czwartek, 28 marca 2024 10:05
Reklama
Reklama

Reklama zewnętrzna – czym jest i czy jest nadal skuteczna?

Zadaniem reklamy zewnętrznej jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych odbiorców na ulicy, w miejscach publicznych, a także w środkach komunikacji miejskiej. W tym celu w takich miejscach umieszcza się billboardy, postery, ekrany LCD oraz inne nośniki reklamowe. Reklama zewnętrzna charakteryzuje się dobrą widocznością, starannym przygotowaniem graficznym i wizualnym wszystko po to, aby mogła zostać zauważona oraz zapamiętana przez wszystkie stykające się z nią osoby.
Reklama zewnętrzna – czym jest i czy jest nadal skuteczna?

Reklama zewnętrzna i jej charakterystyka

Cechą charakterystyczną reklamy zewnętrznej jest stosowanie obrazów oraz ograniczonej do niezbędnego minimum liczby słów. W ramach zasady, że obraz jest warty więcej niż tysiąc słów, reklamy zewnętrzne posiadają bogatą oprawę graficzną, kolorystykę, która przyciąga wzrok oraz są starannie wykonane. Wszystko po to, aby skupić na sobie uwagę przechodniów i zostać przez nich zapamiętane. Ich treść ogranicza się do krótkich i chwytliwych haseł reklamowych lub sloganów, które mają największe szanse zostać zapamiętane oraz skojarzone z konkretnym produktem lub marką.

Formy reklamy zewnętrznej mogą być bardzo zróżnicowane. W ich skład wchodzą bowiem nie tylko popularne i dobrze wszystkim znane postery oraz billboardy reklamowe, do których obecności odbiorcy już się przyzwyczaili i na które zwracają niewielką uwagę. W celu wyróżnienia się oraz skoncentrowania uwagi przechodniów coraz częściej stosuje się bowiem także reklamy posiadające elementy 3D, podświetlane ekrany LCD, które są widoczne o każdej porze dnia i nocy oraz reklamy umieszczane w środkach komunikacji miejskiej, z których korzysta większość mieszkańców miast.

Czy reklama zewnętrzna jest nadal skuteczna?

Aktualnie wiele osób ma wątpliwości co do skuteczności reklamy zewnętrznej. W związku z jej powszechną obecnością często mówi się bowiem, że odbiorcy skutecznie uodpornili się na komunikaty reklamowe oraz przestali poświęcać im uwagę. Nie jest to jednak do końca prawda, gdyż umiejętnie przygotowana reklama zewnętrzna umieszczona we właściwym miejscu oraz na odpowiednim nośniku jest w stanie skutecznie wyryć się w pamięci przechodzących obok niej osób nawet jeśli nie poświęcają oni jej szczególnej uwagi.

Warto także mieć świadomość tego, że reklama zewnętrzna daje szanse trafienia ze swoim przekazem reklamowym także do tych grup osób, które na co dzień zrezygnowały z oglądania telewizji, nie czytają prasy oraz nie słuchają radia. Reklama zewnętrzna umieszczona w miejscach, w których regularnie bywają ludzie, a więc na deptakach, w centrach handlowych oraz środkach komunikacji publicznej, ma więc zdecydowanie większe szanse zyskać uwagę odbiorców niż działania promocyjne skupiające się w tradycyjnych mediach.

Ogromną zaletą reklamy zewnętrznej jest także jej skuteczne oddziaływanie na podświadomość odbiorców. Osoby, które stykają się z określonymi przekazami reklamowymi mimowolnie rejestrują je bowiem w swojej podświadomości, co zwiększa rozpoznawalność marki oraz produktu pozytywnie wpływając tym samym jego sprzedaż. Można więc śmiało powiedzieć, że reklama zewnętrzna w Reklama.pl jest i jeszcze długo pozostanie skutecznym rozwiązaniem marketingowym, z którego warto korzystać dla skutecznej promocji swojej marki.


Podziel się
Oceń

pochmurnie

Temperatura: 13°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 989 hPa
Wiatr: 19 km/h

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: kxTreść komentarza: Drogi to temat rzeka, ale nie wyremontowanie całego odcinka, łącznie z dawną Kwiatową 11... to małostkowość. Kasa by się znalazła. A co z dojazdem do ul. Sadowej. Wiele osób idzie na skróty przez to klepisko i błoto po deszczu...Źródło komentarza: [GALERIA ZDJĘĆ] Otwarcie drogi w strugach deszczu. Ul. Kwiatowa w Tczewie wreszcie wyremontowana i oddanaAutor komentarza: Olga33Treść komentarza: Czas pakować torby, sezon żeglarski się zaczyna na dobre :)Źródło komentarza: Sklep żeglarski - gdzie zrobić zakupy przed sezonem? Autor komentarza: KarolTreść komentarza: Zgadzam się, to ważne kwestie i należy mieć je na uwadze. W końcu nikt nie chce dodatkowo użerać się z prawnikiem! Nie o to w tym chodzi! Dlatego takich "speców" jak M. Mickiewicz, to lepiej sobie darować.Źródło komentarza: Jak znaleźć dobrego adwokata? Kluczowe aspekty współpracy prawnejAutor komentarza: Marek L.Treść komentarza: Janek, ty nigdy nie byłeś nowoczesny i bezpieczny Odpuść sobie. Te twoje stare szmaty i przefarbowane włoski mówią o tobie wszystko.Źródło komentarza: Ruszyła kampania wyborcza. Komitet Obywatelski Jan Kulas 2024 ogłosił 50 Zadań Programowych dla Tczewa w latach 2024-2029Autor komentarza: Jolanta D.Treść komentarza: Jan Kulas, zasłużony dla Pomorza realizuje kolejne wyzwanie. Brawa dla Pana. Powodzenia w walce o Bezpieczny i Nowoczesny TczewŹródło komentarza: Ruszyła kampania wyborcza. Komitet Obywatelski Jan Kulas 2024 ogłosił 50 Zadań Programowych dla Tczewa w latach 2024-2029
Reklama