piątek, 19 kwietnia 2024 00:17

Pozycjonowanie strony www – samodzielnie czy z pomocą specjalisty?

O konieczności pozycjonowania firmowej strony www lub bloga nie trzeba nikogo przekonywać. Czytelna strona z unikalnymi treściami i wysoką pozycją w wyszukiwarkach to podstawa skutecznej strategii marketingowej. Tu pojawia się jednak oczywiste pytanie – czy można i czy warto pozycjonować stronę www samodzielnie?
  • 17.05.2018 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Pozycjonowanie strony www – samodzielnie czy z pomocą specjalisty?

Optymalizacja strony – wiedza vs. praktyka

Treści, kursy i narzędzia, związane z marketingiem on-line, cieszą się obecnie ogromną popularnością. Ciekawi tematu znajdą w sieci ogromną ilość informacji, dotyczących samodzielnego tworzenia stron www, dostosowywania treści i ustawień technicznych. W wielu przypadkach – np. przy samodzielnym prowadzeniu hobbystycznego bloga – takie rozwiązanie okazuje się optymalne. Problem pojawia się wtedy, gdy pracujemy nad witryną firmową, która ma generować sprzedaż określonej usługi lub produktu. Pozycjonowanie strony firmowej nie jest czynnością jednorazową i za każdym razem wymaga określonej, indywidualnej strategii działania.

Problemy z pozycjonowaniem strony www

Głównym problemem, związanym z optymalizacją profesjonalnych stron, jest chęć uzyskania zbyt szybkich wyników w zbyt krótkim okresie czasu. Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce to efekt długofalowego działania, obejmującego m.in. stosowanie specjalistycznych narzędzi analitycznych.

Samodzielne pozycjonowanie witryny internetowej – przy braku wiedzy lub doświadczenia wykonawcy – może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Przykładowo: przesycenie treści słowami kluczowymi sprawi, że nasza witryna spadnie w rankingu. Podobny skutek przyniesie duplikowanie tekstów (np. opisów produktów) lub stosowanie tzw. nieetycznych praktyk SEO. Niekorzystne będzie zarówno nadmierne przesycenie treści linkami, jak i brak jakichkolwiek połączeń z innymi witrynami.

Rozwiązanie dla firm: audyt i profesjonalne pozycjonowanie strony

W czasach intensywnej ekspansji coraz to nowszych narzędzi do marketingu on-line warto oddać firmową stronę w ręce specjalistów. Profesjonalny audyt pozwoli m.in. na wskazanie ewentualnych problemów technicznych i będzie podstawą do przygotowania skutecznej strategii marketingowej. Analizie poddaje się każdy element funkcjonowania strony – od nazwy domeny, przez optymalizację treści i zasięgu linkowania, po stan responsywności witryny (musi być czytelna dla różnych typów urządzeń).

Profesjonalne pozycjonowanie stron www, wykonywane przez agencje SEO, takie jak https://mayko.pl/pozycjonowanie-stron-www-gdansk/ warto połączyć z przemyślanymi działaniami analitycznymi, pozwalającymi na zbadanie:

  • liczby unikalnych użytkowników,
  • czasu, spędzanego przez internautów na stronie,
  • czytelności udostępnianych treści,
  • stopnia zainteresowania określonym produktem,
  • tzw. czynnika odrzuceń,
  • kanałów, dzięki którym użytkownicy trafiają na stronę.

Jeśli dodamy do tego konieczność analizy – wciąż zmieniających się – wymagań i algorytmów wyszukiwarek, wniosek nasuwa się sam. Dbałość o firmową stronę lub sklep internetowy to wieloletni projekt, wymagający inwestycji i współpracy ze specjalistami – agencją SEO lub agencją interaktywną, specjalizującą się w pozycjonowaniu stron.

--- Artykuł sponsorowany ---