Transport zagraniczny – siłą kraju
Handel i transport są ze sobą związane, jak skóra z ciałem. Nie może istnieć handel bez dobrze rozwiniętej sieci dróg, autostrad czy połączeń kolejowych i lotniczych. Z drugiej strony, na nic piękne i szerokie autostrady, jeżeli nie ma handlu. Wbrew pozorom, to nie siła armii, ale gospodarki definiuje, które państwo jest potężne i liczy się w świecie. Polskiej gospodarki nie możemy zaliczyć do największych na świecie, jednak w regionie jesteśmy ważnym graczem, którego głos liczy się w Unii Europejskiej. Mimo sporego potencjału, nasza gospodarka jest mocno uzależniona od Niemiec, bowiem eksport do tego kraju to 27,6% całkowitej wartości polskiego eksportu. Również zza Odry nad Wisłę przyjeżdża najwięcej towarów. Import z Niemiec stanowi 23,1% ogólnego importu Polski.
Transport po Europie – przede wszystkim auta
W związku z tym, że Niemcy to nasz główny partner gospodarczy, większość transportu odbywa się „tylko” od Lublina, Białegostoku i Rzeszowa po Monachium, Dortmund i Stuttgart. Nic więc dziwnego, że w Polsce najbardziej rozwiniętą gałęzią transportu jest transport kołowy. Firmy z Polski cieszą się uznaniem w całej Europie, ponieważ jesteśmy stosunkowo tani i terminowo wywiązujemy się z powierzonych nam zleceń. Dlatego, jeżeli szukasz firmy, która oferuje transport po Europie, poszukiwania z pewnością nie będą łatwe. Jednak korzystając z naszych rad, możesz nieco ułatwić sobie to zadanie.
Transport międzynarodowy – jak znaleźć firmę?
Czasy, gdy szukało się firm tylko z polecenia lub reklam na słupach dawno minęły. Dziś króluje internet i to właśnie w nim należy szukać. Wiele firm ma swoją stronę internetową i tam umieszcza swoją ofertę. Jedną z nich jest DoriTrans. Jak znaleźć wszystkie inne? Najlepiej wpisać w wyszukiwarkę interesujące nas hasło. Może to być m.in. „transport po Europie”, „transport zagraniczny”, „transport międzynarodowy”, czy bardziej szczegółowe „transport międzynarodowy Niemcy”. W ten sposób od razu będziemy mieli listę firm, które oferują usługi spedycyjne po Europie. Kontakt, regiony działania, opis usługi, a niekiedy nawet i opis floty pojazdów – te informacje znajdziemy na stronie internetowej danego przewoźnika. Niektórzy z nich prowadzą nawet profile w mediach społecznościowych, co pozwala nam znaleźć opinię klientów o ich usługach.