sobota, 20 kwietnia 2024 10:27
Reklama

Ogromny masowiec w Porcie Gdynia

GDYNIA Grupa Kapitałowa OT Logistics, największy operator portowy w Polsce, rozpoczęła pod koniec stycznia przeładunek mocznika granulowanego dla spółki Polish Agro w OT Port Gdynia. Dokonywany jest on z masowca Mount Hope, największego statku z mocznikiem granulowanym, który zawitał do OT Port Gdynia w ciągu ostatnich lat.
Ogromny masowiec w Porcie Gdynia
OT Port Gdynia obsługuje największy od lat masowiec.

Autor: Fot. Mat. prasowe

Statek Mount Hope, zwodowany w 2014 roku, ma 169,37 m długości, 27,2 m szerokości oraz 28 180 ton całkowitej nośności 28 180 ton. Do Gdyni przypłynął z niemal 25,7 tys. ton wysokiej jakości mocznika granulowanego z portu Arziw w Algierii. W Gdyni przy Nabrzeżu Rumuńskim dokonywany jest przeładunek ponad 10 tys. ton mocznika granulowanego. Większość ładunku zostanie przepakowana w 500-kilogramowe tzw. „big bagi”. Następnie statek uda się do portu Szczecin. 

Masowiec z Algierii

Obsługa największego od lat statku z mocznikiem granulowanym w OT Port Gdynia to kolejny krok w kierunku umacniania przez Grupę OT Logistics pozycji w zakresie obsługi transportu nawozów. Poprzez wzmacnianie kompetencji i możliwości przewozowych, Grupa OT Logistics konsekwentnie buduje pozycję lidera w zakresie transportu nawozów i produktów agro. 

– Jesteśmy dumni, że zaufała nam tak renomowana firma jak Polish Agro, powierzając rozładunek i magazynowanie towaru o tak znacznej wartości oraz o bardzo dużym znaczeniu handlowym dla jej sieci sprzedaży. To dowód na to, że Grupa Kapitałowa OT Logistics właściwie analizuje rynek i jego perspektywy rozwoju w segmencie chemii i nawozów. To kolejny etap budowania przez nas pozycji lidera obsługi tych ładunków w Polsce i w regionie. Sukcesywnie rozwijamy wachlarz dostępnych usług, budujemy szeroką bazę wiedzy o produktach i wymaganiach klientów, wzbogacamy się o kolejne doświadczenia, w tym wyzwania tak ambitne, jak obsługa największego statku z mocznikiem w ciągu ostatnich kilku lat – powiedział Andrzej Staliński, dyrektor Segmentu Agro w OT Logistics.

Na pokładzie ponad 25 tysięcy ton ładunku

Przeładowany mocznik granulowany sukcesywnie trafia do krajowej sieci dystrybucyjnej Polish Agro. Zespół pracowników OT Port Gdynia prowadzi od 29 stycznia zintensyfikowany proces rozładunku i pakowania towaru do „big bagów”, tak aby rozładunek postępował zgodnie z ustalonym harmonogramem, pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w postaci silnych i porywistych wiatrów oraz niskich temperatur, szczególnie w pierwszym tygodniu obsługi statku. 

Polish Agro to doświadczony i stabilny partner dla odbiorców środków do produkcji rolnej, który skutecznie doradza rolnikom, gwarantuje bardzo wysokiej jakości produkty, szeroko i elastycznie dostępne dzięki rozwiniętej logistyce. Tę logistykę wewnętrzną wspierają sprawdzeni i mocni partnerzy tacy jak Grupa Kapitałowa OT Logistics.

– Powierzyliśmy obsługę tak dużego statku profesjonalistom z OT Logistics na terminalu w Gdyni. Nasz mocznik granulowany to towar klasy premium, który musi zostać dostarczony do naszych klientów z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa w celu zapewnienia jakości samego produktu oraz gwarancji zachowania wysokiego standardu obsługi klienta. Nie mieliśmy wątpliwości, że takiego zadania może podjąć się właśnie ten operator logistyczny, z którym sukcesywnie rozwijamy współpracę. Jestem pewien, że nasi klienci już wkrótce docenią starania Polish Agro w zakresie wysokiej jakości towarów oraz skuteczną logistykę magazynowania i dystrybucji zapewnianą przez Grupę Kapitałową OT Logistics. Takiego rozwiązania mogą nam pozazdrościć nasi konkurenci – powiedział Mathias Eisert, prezes zarządu Polish Agro.


Podziel się
Oceń

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 4°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1010 hPa
Wiatr: 22 km/h

Reklama