Reklama zewnętrzna – czym jest i czy jest nadal skuteczna?

  • 9.07.2018, 12:50 (aktualizacja 09.07.2018 12:55)
  • artykuł sponsorowany
Reklama zewnętrzna – czym jest i czy jest nadal skuteczna?
Podziel się:
Zadaniem reklamy zewnętrznej jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych odbiorców na ulicy, w miejscach publicznych, a także w środkach komunikacji miejskiej. W tym celu w takich miejscach umieszcza się billboardy, postery, ekrany LCD oraz inne nośniki reklamowe. Reklama zewnętrzna charakteryzuje się dobrą widocznością, starannym przygotowaniem graficznym i wizualnym wszystko po to, aby mogła zostać zauważona oraz zapamiętana przez wszystkie stykające się z nią osoby.

Reklama zewnętrzna i jej charakterystyka

Cechą charakterystyczną reklamy zewnętrznej jest stosowanie obrazów oraz ograniczonej do niezbędnego minimum liczby słów. W ramach zasady, że obraz jest warty więcej niż tysiąc słów, reklamy zewnętrzne posiadają bogatą oprawę graficzną, kolorystykę, która przyciąga wzrok oraz są starannie wykonane. Wszystko po to, aby skupić na sobie uwagę przechodniów i zostać przez nich zapamiętane. Ich treść ogranicza się do krótkich i chwytliwych haseł reklamowych lub sloganów, które mają największe szanse zostać zapamiętane oraz skojarzone z konkretnym produktem lub marką.

Formy reklamy zewnętrznej mogą być bardzo zróżnicowane. W ich skład wchodzą bowiem nie tylko popularne i dobrze wszystkim znane postery oraz billboardy reklamowe, do których obecności odbiorcy już się przyzwyczaili i na które zwracają niewielką uwagę. W celu wyróżnienia się oraz skoncentrowania uwagi przechodniów coraz częściej stosuje się bowiem także reklamy posiadające elementy 3D, podświetlane ekrany LCD, które są widoczne o każdej porze dnia i nocy oraz reklamy umieszczane w środkach komunikacji miejskiej, z których korzysta większość mieszkańców miast.

Czy reklama zewnętrzna jest nadal skuteczna?

Aktualnie wiele osób ma wątpliwości co do skuteczności reklamy zewnętrznej. W związku z jej powszechną obecnością często mówi się bowiem, że odbiorcy skutecznie uodpornili się na komunikaty reklamowe oraz przestali poświęcać im uwagę. Nie jest to jednak do końca prawda, gdyż umiejętnie przygotowana reklama zewnętrzna umieszczona we właściwym miejscu oraz na odpowiednim nośniku jest w stanie skutecznie wyryć się w pamięci przechodzących obok niej osób nawet jeśli nie poświęcają oni jej szczególnej uwagi.

Warto także mieć świadomość tego, że reklama zewnętrzna daje szanse trafienia ze swoim przekazem reklamowym także do tych grup osób, które na co dzień zrezygnowały z oglądania telewizji, nie czytają prasy oraz nie słuchają radia. Reklama zewnętrzna umieszczona w miejscach, w których regularnie bywają ludzie, a więc na deptakach, w centrach handlowych oraz środkach komunikacji publicznej, ma więc zdecydowanie większe szanse zyskać uwagę odbiorców niż działania promocyjne skupiające się w tradycyjnych mediach.

Ogromną zaletą reklamy zewnętrznej jest także jej skuteczne oddziaływanie na podświadomość odbiorców. Osoby, które stykają się z określonymi przekazami reklamowymi mimowolnie rejestrują je bowiem w swojej podświadomości, co zwiększa rozpoznawalność marki oraz produktu pozytywnie wpływając tym samym jego sprzedaż. Można więc śmiało powiedzieć, że reklama zewnętrzna w Reklama.pl jest i jeszcze długo pozostanie skutecznym rozwiązaniem marketingowym, z którego warto korzystać dla skutecznej promocji swojej marki.

artykuł sponsorowany

Pozostałe