Cała trudność polega tylko w trafieniu z reklamą do odpowiednich osób i zaprezentowanie naszego produktu w korzystnym świetle. Sytuacja znacznie komplikuje się w przypadku biznesów B2B. Tutaj problem pojawia się już na samym początku- trzeba uzyskać dostęp i informacje firmach, które mogą być zainteresowane naszą ofertą. Poza tym, z racji tego, że konkurencja jest obecnie bardzo duża w niemal każdej branży, pojawia się kolejna trudność- jak zaprezentować swoje usługi w sposób, który wyróżni nas spośród konkurencji. Przejdźmy wiec do sposobów, które pomogą ci w pozyskaniu większej liczby klientów.
Baza firm- znajdź potencjalnych klientów
Pierwszym krokiem, aby pozyskać klientów dla firmy B2B, jest poznanie ich. Pomocna w ty będzie baza firm, w której znajdziemy pełny spis znaczącej liczb firm, które operują w najróżniejszych branżach i reprezentują zróżnicowane formy działalności. Dzięki dostępowi do takich informacji najważniejszy krok mamy już za sobą. W momencie, gdy znajdziesz potencjalnych klientów, dla których twoja usługa lub produkt może być przydatna, wystarczy, że ic do tego przekonasz i dokonasz transakcji, lub podpiszesz umowę. Oczywiście, znacznie łatwiej powiedzieć niż zrobić, jednak jak już wspomnieliśmy, z bazą firm, zadanie staje się znacznie proste.
Jak dotrzeć do klientów- baza firm i co dalej?
Załóżmy, że skorzystałeś już z bazy firm i nie wiesz co zrobić dalej. Cóż, posiadasz już najważniejsze informacje o firmie- nazwę, adres, telefony kontaktowe oraz adres mailowy. Wraz z taką bazą informacji, wszystko zależy od ciebie, czy je odpowiednio wykorzystasz. Oczywiście najlepszym sposobem na przekonanie do siebie klienta jest stawienie się w biurze lub firmie i odbycie indywidualnej rozmowy z właścicielem. Czasem jednak jest to niemożliwe.
Kontakt z potencjalnymi klientami
Na szczęście żyjemy w takich czasach, w których nie jest to żadnym problemem. Możesz, zamiast tego wykonać telefon lub napiąć wiadomość mailową. Z własnego doświadczenia możemy jednak polecić wysyłanie wiadomości bezpośrednio do osób, które faktycznie podejmują w firmie decyzje. Kuszące może wydawać się wykonanie telefonu do biura lub napisanie oferty w formie mailowej na ogólny adres. Niestety, najprawdopodobniej zostanie on odczytany wyłącznie przez sekretarkę (jeśli nawet) i skończy w folderze spam. Nie dlatego, że twoja oferta jest zła, a raczej dlatego, że podobnych wiadomości na skrzynkę mailową firmy przychodzi każdego dnia setki. Jeżeli jednak uda ci się uzyskać dostęp do SEO firmy lub osoby decydującej o działaniach w obszarze, w którym obraca się twoja działalność, masz znacznie większe szansę na spotkanie się z aprobatą i przeprowadzenie skutecznych negocjacji, które skończą się sfinalizowaniem umowy.
Po więcej informacji zapraszamy na InfoBrokering.com.pl