Rozbudowany asortyment i częste zmiany oferty sprawiają spore trudności w opracowaniu strategii SEO
Samo posiadanie sklepu internetowego nie przekłada się automatycznie na zdobywanie nowych klientów. Do tego potrzeba atrakcyjnego wyeksponowania oferty, najlepiej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Duża liczba użytkowników najpopularniejszego serwisu w sieci gwarantuje dotarcie do ogromnej liczby konsumentów. Trzeba mieć świadomość, iż w przypadku e-commerce pozycjonowanie stron internetowych wygląda nieco inaczej niż dla witryn firmowych czy portali tematycznych. Jak podkreślają specjaliści z firmy AFTERWEB, wyjątkowo istotną rolę odgrywa optymalizacja kodu oraz stworzenie wartościowych treści. Poszczególne produkty mogą być przypisane do kilku kategorii, co stwarza poważny problem z unikalnością zawartości poszczególnych, różniących się URL-ami podstron z dokładnie tym samym towarem. Bardzo dobrym rozwiązaniem okazują się tzw. canonicale, czyli strony kanoniczne. Ów parametr informuje roboty Google'a, który adres jest wartościowym oryginałem, a które jego kopiami. W ten sposób można uniknąć problemu duplikowania contentu.
Specjalistyczne pozycjonowanie stron internetowych dla e-sklepów stanowi nieocenioną pomoc w rozwoju biznesu
Dostosowanie serwisu pod tego rodzaju kruczki techniczne wymaga sporych umiejętności. Teoretycznie można znaleźć w sieci wtyczki SEO dedykowane dla sklepów internetowych, aczkolwiek fachowe oko znawcy tematu dostrzeże znacznie więcej niż bezrefleksyjny programik. Za przykład może posłużyć drugim podnoszony przez ekspertów AFTERWEB aspekt pozycjonowania stron e-commerce: dobór fraz kluczowych. W działaniach podnoszących wynik witryny w Google trzeba uwzględnić zarówno ogólne wyrażenia, jak też frazy z długim ogonem. Zarówno ze względu na optymalizację pod późniejsze rozbudowanie oferty sklepu, jak też zwroty wpisywane przez internautów do wyszukiwarki. Niektórzy przeczesują internet niezwykle dokładnie i mają mocno doprecyzowane wymagania względem produktów, które mają zamiar kupić. Dlatego długie, szczegółowe frazy mają w pozycjonowaniu sklepów internetowych tak dużą wartość.