sobota, 20 kwietnia 2024 14:42
Reklama

Założyłeś sklep internetowy? Pozycjonowanie umożliwi Ci pokonanie konkurencji

Statystyki są bezlitosne: więcej niż połowa wchodzących na rynek każdego roku sklepów internetowych w stosunkowo krótkim czasie upadnie. Dawno minęły już czasy, gdy sama obecność w internecie i związany z nią dostęp do wielkich rzesz klientów dawała wielką przewagę. Teraz są w nim wszyscy, w tym liczna konkurencja. Jeśli nie znajdziemy skutecznego sposobu na stawienie jej czoła, o sukces będzie trudno, mimo że z zakupów w sieci korzysta w naszym kraju coraz więcej osób.
Założyłeś sklep internetowy? Pozycjonowanie umożliwi Ci pokonanie konkurencji

Klient znajdzie Cię natychmiast albo go nie zobaczysz

Przygotowując sklep internetowy trzeba zadbać o szereg zagadnień. Do kluczowych należy struktura samej strony internetowej. Nieodpowiednia, a więc nieprzejrzysta i niewygodna może sprawić, że mimo licznych odwiedzin dużego zysku nie osiągniemy, gdyż sesje użytkowników kończyć się będą bardzo szybko. Kolejną kwestią pochłaniającą wiele pracy i uwagi jest prezentacja oferty, w czym wielką rolę odgrywają zdjęcia. Trzeba rzecz jasna ustalić jak najlepsze standardy obsługi klienta i zadbać o wiele innych szczegółów, w tym także takich, które mogą wydawać się błahe. Np. za porzucone koszyki nierzadko odpowiada brak widocznej informacji o sposobie i kosztach dostawy.

Cały ten wysiłek może jednak okazać się daremnym, jeśli nie zadbamy o skuteczną promocję. Gdy nie możemy uzyskać zadowalającego poziomu sprzedaży mimo nawet najbardziej atrakcyjnych cen, najprawdopodobniej klienci w ogóle nas nie widzą! Tak właśnie jest, jeśli nie mamy odpowiednio wysokich miejsc w Google. Zdobędziesz je wykorzystując pozycjonowanie stron!

Zachowanie większości internautów jest niezmienne od lat. Na kolejną stronę wyników wyszukiwania zagląda tylko niewielka garstka wyjątkowo cierpliwych osób i ci, którzy mają trudności ze znalezieniem tego, co odpowiada ich zapytaniu. Znajdowanie się na pierwszej stronie to warunek dotarcia do szerokiego grona potencjalnych odbiorców, jednak na tym nasze ambicje kończyć się nie powinny. Popularność wyników nadal rośnie diametralnie wraz z ich pozycją. Bądź pierwszy, a zostawisz wszystkich daleko w tyle!

Pozycjonowanie stron sklepów musi być stale kontynuowane

Zdobywania lepszych pozycji sklepu w Google nie należy traktować jako ostatniej deski ratunku, choć gdy wszystko inne zawodzi, z pewnością przyniesie to dobry rezultat. Nie opłaca się odkładać takich prac z szeregu przyczyn.

Jak przypominają specjaliści z agencji ESEO, obecnie optymalizacja wymaga zajęcia się bardzo wieloma technicznymi aspektami funkcjonowania strony. Webmaster będzie musiał zadbać o szybkość jej ładowania, przystosowania do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, nadać jej odpowiednią strukturę i nawigację. Wszystko to jest bowiem ważne nie tylko dla potencjalnych klientów, ale i algorytmów Google. Roboty zajrzą też jednak tam, gdzie przeciętny użytkownik nie zagląda – ich uwadze nie ujdą m.in. błędy w kodzie. Wszystko to oznacza, że aby móc rozpocząć walkę o dobre lokaty w wynikach wyszukiwania, stronę trzeba będzie gruntownie przebudować. A przecież dobry, bezpieczny sklep internetowy nie jest tani. Zadbaj więc o to, by został wykonany raz, a dobrze!

Poza tym zdobywanie coraz lepszych miejsc musi trochę potrwać – tempo zmian maleje zwłaszcza przy zbliżaniu się do czołówki, o którą toczy się najbardziej zacięty boj. Im wcześniej do niego przystąpisz, tym szybciej będziesz cieszył się zyskami. Nie zwlekaj!


Podziel się
Oceń

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 5°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama