Jak poradzić sobie z chandrą?

  • 30.10.2019, 12:05
  • artykuł sponsorowany
Jak poradzić sobie z chandrą?

Podziel się:

Jesień, zima i wiosna to pory kiedy bywa nam ciężko. Mówimy o jesiennej chandrze, wiosennym przesileniu, zimowym zmęczeniu... Czujesz, że nie masz siły. Twoim marzeniem staje się nie wychodzenie z łóżka, sen. Apetyt na jedzenie i aktywność masz słaby. Koncentracja zaczyna szwankować i wieczór spędzasz na kanapie, klikając kanały, bez szczególnego zainteresowania...

Prawda jest taka, że w obecnym świecie nie żyjemy zgodnie z naturą i zegarem biologicznym, sezonowo. Wstajemy wcześnie, późno kładziemy się spać, dużo pracujemy, jemy co popadnie. Jesteśmy zabiegani i łapiemy kilka srok za ogon. Dużo czasu spędzamy oświetlani sztucznym światłem, im mniej słońca tym gorzej.

Jakie są sposoby na chandrę? Jeśli nie panujemy nad sytuacją to najpierw idźmy do lekarza i psychologa, bo może to nie chandra... Zróbmy badania. Jeśli posłuchamy naszego ciała dostarczmy mu witamin i ruchu, zajmijmy się sobą.

Jeśli chandra łapie okazjonalnie jest jak katar.

Mamy dla Was 5 sposobów na jej przegonienie:

1. Zadbaj o prawidłowe oświetlenie.

Słońce jest nam potrzebne tak samo jak powietrze i woda. Kiedy jest go coraz mniej nasz organizm produkuje melaninę, hormon snu oraz kortyzol, hormon stresu. Długotrwały brak światła ma negatywny wpływ na zdrowie. Zainwestuj w dobre oświetlenie, ponieważ źle dobrane również będzie miało negatywny wpływ.

2. Sport.

Jak najczęściej zmuszaj się do aktywności ruchowej. Idź na spacer, rozciągaj ciało rano, kochaj się. Ruch podnosi poziom endorfin, hormonów szczęścia.

3. Przyjaźń.

Spotkaj się z przyjaciółmi lub obejrzyj dobrą komedię. Samo uśmiechanie się lub patrzenie na kogoś uśmiechniętego poprawia nastrój.

4. Zmień nawyki żywieniowe.

Pij wodę. Jedz więcej warzyw, jak najmniej przetworzonych produktów zawierających cukier. Naturalnymi składnikami na złe samopoczucie są m.in. magnez, witaminy z grupy B, kwasy omega3. Jedzmy o stałych porach. W naszej diecie powinny się znaleźć: kakao, orzechy, banany, pełnoziarniste pieczywo, owoce morza, ryby, szpinak. Dodatkowo uzupełnij dietę suplementami. Polecamy preparaty z guaraną czy piperyną (np. BurnActive), które naturalnie pobudzą organizm do działania. Więcej informacji znajdziesz na portalu http://meridiasprzedam.plom.pl

5. Porządek.

Posprzątaj dokładnie w domu, poukładaj w szafie. Wdychanie kurzu nie jest korzystne dla samopoczucia jak i nieporządek wokół, który demotywuje. Przebywanie w estetycznym otoczeniu wpływa na nasze samopoczucie.

artykuł sponsorowany

Pozostałe