Przedsiębiorco - pokaż się z najlepszej strony w internecie!

  • 11.03.2020, 11:41
  • haiku.com.pl
Przedsiębiorco - pokaż się z najlepszej strony w internecie!

Podziel się:

Oceń:

Prowadzenie własnego biznesu łatwe nie jest. Największym problemem okazuje się zazwyczaj efektywne pozyskiwanie nowych klientów. Nie można też zaniedbać dobrych relacji z tymi, którzy już od jakiegoś czasu są w gronie stałych kontrahentów. Podstawą staje się budowanie dobrego wizerunku od A do Z. Sprawdźmy zatem, jak pokazać się z dobrej strony w internecie.

 

Szukamy swojego targetu

Trudno przygotować konkretną ofertę, jeżeli nie znamy swojej grupy docelowej – nie wiemy, jakie ma ona potrzeby i oczekiwania. Dlatego podstawą wszelkich działań promocyjno-reklamowych powinno być dokładne określenie targetu pod kątem charakterystycznych, wspólnych cech, ale i preferencji. Każdy właściciel firmy powinien wiedzieć, do kogo tak naprawdę kieruje swoją ofertę. Dzięki temu łatwiej tworzyć konkretny przekaz, który idealnie trafia w zainteresowania grupy docelowej.

 

 

Drugim ważnym elementem okazuje się analiza konkurencji. Trzeba zorientować się, jakie są jej mocne i słabe strony. Takie działania umożliwiają nie tylko przygotowanie skutecznego planu komunikacji z potencjalnymi klientami, ale również opracowanie oferty idealnie dopasowanej do targetu. Efektem jest systematyczne zwiększanie zasięgu, docieranie do nowych odbiorców oraz stopniowe budowanie pozytywnego wizerunku w sieci. To pozwala zintensyfikować sprzedaż lub zainteresowanie użytkowników proponowanymi usługami.

Przygotowujemy lub optymalizujemy stronę internetową

Prawdopodobnie już żaden poważny właściciel firmy nie neguje konieczności posiadania strony internetowej. Jednak kluczowe jest, aby taka wizytówka firmy w sieci była doskonale zoptymalizowana. Trzeba również pamiętać o jej dopasowaniu do bezproblemowego wyświetlania na wszystkich urządzeniach, także tych mobilnych. Obecnie coraz więcej potencjalnych klientów szuka odpowiedzi na swoje potrzeby korzystając ze smartfonu czy tabletu. Jeżeli witryna nie jest responsywna, to użytkownicy będą mieć spory problem z zobaczeniem jej zawartości. To oczywiście skutkuje zazwyczaj szybkim opuszczeniem takiej witryny i przejściem na lepiej wykonaną stronę konkurencji.

 

Dbamy o dobrą nawigację i wartościowe treści

 

W efektywnym komunikowaniu się z klientami niezwykle ważna okazuje się odpowiednia nawigacja. Nie można dopuścić do sytuacji, że użytkownik nie jest w stanie szybko znaleźć np. danych kontaktowych albo musi długo szukać konkretnej podstrony. Takie sytuacje mocno zniechęcają.

 

Kolejna istotna kwestia dotyczy zawartych treści, które powinny jak najtrafniej odpowiadać na rzeczywiste potrzeby użytkowników. Jeżeli potencjalny klient pragnie się czegoś o ofercie, to trzeba mu umożliwić zapoznanie się z jej szczegółami. Dlatego trzy zdania tekstu nie wystarczą. Jednocześnie należy zadbać o to, aby nakłonić internautę do wykonania określonej czynności – zakupu czy zamówienia usługi. Służą temu np. formularze rezerwacji czy też dobrze widoczne przyciski prowadzące do kontaktu. Tylko w ten sposób jest szansa, że potencjalny klient zechce skorzystać z oferty

 

W przypadku treści warto też sobie uświadomić, że strona musi być nieustannie aktualizowana. Dobrze się tym aspekcie sprawdza prowadzenie bloga firmowego. To świetny sposób na zaprezentowanie się klientom jako ekspert w swojej dziedzinie. Poradniki czy ciekawostki związane z branżą pozwalają utrzymywać grupę lojalnych użytkowników. Jednocześnie merytoryczne i systematycznie dodawane treści mają pozytywny wpływ na proces pozycjonowania strony internetowej – staje się ona wiarygodna i wartościowa nie tylko dla użytkowników, ale i dla robotów wyszukiwarek.

 

Zwracamy uwagę na wygląd strony

Warto sobie uświadomić, że do strony internetowej może zniechęcić kilka rzeczy. Na pewno znaczenie mają treści, dobra nawigacja czy dopasowanie do ekranów różnych urządzeń. Jednak nie można zapominać o odpowiedniej kolorystyce czy doborze czytelnej czcionki. Innymi słowy, witryna powinna być atrakcyjna wizualnie, a barwy dobrze korespondować z profilem działalności. Nie ma przypadku w tym, że na większości stron salonów urody dominują pastelowe odcienie. Z kolei branża samochodowa pozwala sobie na mocniejsze barwy.

 

Pamiętamy, że strona nie może być przestarzała

Kolejna ważna kwestia jest związana z dopasowaniem witryny do aktualnych wymogów stawianych przez Google. Jak to istotne przekonuje Michał Pliszka z agencji Haiku Studio, który często ma do czynienia ze witrynami wykonanymi przed wielu laty. Przestarzałe strony internetowe  nie są w stanie dobrze konwertować, więc de facto nie spełniają swojej funkcji. Czasami wystarczą jakieś korekty, zabiegi optymalizacyjne, ale bywa i tak, że stronę trzeba zbudować praktycznie na nowo. Nie można tego bagatelizować, jeżeli zależy nam na tym, aby potencjalni klienci widzieli w nas nowoczesnych sprzedawców lub usługodawców. To buduje szacunek i wiarygodność.  Takie zadanie wymaga oczywiście dużej wiedzy i doświadczenia. Zajmuje również sporo czasu, i dlatego warto je zlecić profesjonalistom.

 

Dodajemy stronę do katalogów

Od razu należy podkreślić, że to powinny być rzeczywiście wartościowe katalogi – z długą pozytywną historią, a przede wszystkim pozbawione spamu. Dlatego każdy wpis trzeba dobrze przemyśleć, sprawdzić dokładnie jakość danego katalogu. Dodanie strony do takiego bezwartościowego mija się z celem. Może nawet przynieść konkretne szkody dla promowanej strony.

Dla firm prowadzących swoją działalność w ściśle określonej lokalizacji szczególnie korzystne okazuje się wpisanie do katalogów przedsiębiorstw regionalnych. W związku z tym, że one najczęściej są częścią lokalnych serwisów informacyjnych, to mamy do czynienia z dobrą reklamą swoich usług. Przede wszystkim zdecydowanie lepsza jest widoczność strony internetowej na zapytania użytkowników ukierunkowane właśnie na konkretny rejon. Wielu klientów może dzięki temu trafiać bezpośrednio z katalogów. Podobnie będzie też z katalogami branżowymi. Można również rozważyć dodanie swojej strony firmowej do płatnych katalogów ogólnotematycznych, które wyróżniają się wysokim wskaźnikiem Trust Rank, więc są naprawdę bardzo wartościowe. Co więcej, pieczę nad merytorycznością wpisu oraz jego poprawnością sprawują moderatorzy. Jest to więc bardzo wartościowe źródło ruchu, świadome budowanie pozytywnego wizerunku w sieci, a także podnoszenie poziomu zaufania do danej strony internetowej.

Zwracamy uwagę na media społecznościowe

Chyba dla nikogo nie będzie zaskoczeniem fakt, że coraz więcej osób szuka kontaktu poprzez social media. Dlatego nie należy poprzestawać na zleceniu wykonania porządnej strony internetowej oraz dodaniu jej do katalogów. Trzeba również rozważyć utworzenia konta w najbardziej znanych mediach społecznościowych, czyli przede wszystkim to powinien być Facebook i Twitter. Oczywiście można też mieć swój profil na Instagramie. Jednak należy mieć świadomość, że nie wystarczy mieć konto w social mediach, ale trzeba też dbać o systematycznie dodawane wpisy. To niezwykle istotny kanał komunikacji z użytkownikami, ale konieczne jest zachowanie spójności z całościowym wizerunkiem firmy. 

Szczególnie Facebook może dać wiele korzyści. Oprócz wartościowych i angażujących postów jest to przecież doskonałe miejsce na spersonalizowaną reklamę. Dzięki temu łatwo dotrzeć ze swoim przekazem do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Takie działania zapewniają większą skuteczność, ponieważ trafia się wyłącznie do tych osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane naszymi usługami. Jednocześnie koszty reklamy nie są wysokie.

Social media stanowią więc efektywny sposób na tworzenie pozytywnego wizerunku firmy odpowiadającej na rzeczywiste potrzeby swoich klientów. Można też zaprezentować się z jak najlepszej strony. Temu służą np. zdjęcia z dotychczasowych realizacji. Użytkownicy bardzo doceniają taką transparentność działania, a to przekłada się na wzrost zaufania do firmy. Wskutek tego wzrasta zainteresowanie ofertą.

Dbamy o jeszcze lepszą widoczność w sieci

Nie można nigdy spocząć na laurach. Konkurencja też trzyma rękę na pulsie. Nie wystarczy zatem zbudować stronę internetową, dodać ją do katalogów i mieć założone profile w mediach społecznościowych. Konieczne jest skorzystanie z jeszcze kilku innych narzędzi. Pierwszym z nich to oczywiście pozycjonowanie strony www, i to łącznie z systematycznie prowadzonymi działaniami optymalizującymi. Dzięki temu witryna może nie tylko osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe, ale również te pozycje będą stałe.

Warto również rozważyć przeprowadzenie kampanii linków sponsorowanych. Google Ads to doskonały sposób na szybkie dotarcie ze swoja ofertą do użytkowników. Z kolei w ramach content marketingu łatwo zbudować mocną relację z użytkownikami, a dzięki buzz marketing tworzyć obraz profesjonalnej firmy, która dba o swoich klientów.

Należy jeszcze podkreślić jeden niezbędny element w budowaniu pozytywnego wizerunku w sieci. Każda firma działająca lokalnie powinna mieć swoja wizytówkę w Google Moja Firma i mapach Google. To pomaga nie tylko w lepszym dotarciu do klienta, ale również jest wyjątkowo pomocne w pozycjonowaniu strony internetowej.

Zlecamy pracę ekspertom

Wszystkie przedstawione powyżej działania wymagają naprawdę rzetelnej i aktualnej wiedzy. Niezbędne jest też doświadczenie, a także czas. Dlatego nie warto tego robić samodzielnie czy zlecać tego zadania amatorom. Wyłącznie profesjonaliści gwarantują wybór odpowiednich narzędzi i metod, aby zbudować pozytywny wizerunek firmy w sieci.

 

Tekst powstał we współpracy z Agencją Reklamową Haiku Studio z Chojnic.

 

 

 

haiku.com.pl

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe