środa, 24 kwietnia 2024 12:33
Reklama

Jak uratować polskie media lokalne? Wielkopolska może być pierwsza. Co na to Pomorze?

Media lokalne cierpią na skutek spadku sprzedaży i braku reklam. Z powodu kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa licznym wydawnictwom grozi bankructwo – czytamy na portalu Stowarzyszenia Polskich Mediów.
Jak uratować polskie media lokalne? Wielkopolska może być pierwsza. Co na to Pomorze?
Polskie media WP

Autor: Dtp Wydawnictwo Pomorskie w Tczewie

- Już ograniczają płace, zwalniają dziennikarzy. Jeśli kryzys potrwa dłużej – znikną z rynku. Ratunek może nadejść z Wielkopolski – zgłasza Stowarzyszenie Polskich Mediów i prosząc o pomoc zgłasza pomysł na poprawę sytuacji. W liście do Marka Woźniaka, Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Marek Traczyk, prezes SPM pisze: „W imieniu Stowarzyszenia Polskich Mediów, zrzeszającego w większości media lokalne, zwracam się do Zarządu Województwa Wielkopolskiego z prośbą o pomoc. Ze względu na to, że prasa lokalna w Wielkopolsce, zwłaszcza prasa lokalna należąca do polskich wydawców, stanowiła zawsze dumę Wielkopolski i wzór dla całego kraju, zgłaszamy propozycję, by Urząd Marszałkowski znalazł sposób na zawarcie umów zleceń na płatne ogłoszenia i komunikaty we wszystkich polskich lokalnych tytułach prasowych województwa. Umowy opiewające na 20-30 tys. zł będą obowiązywały przez cały 2020 rok.

Według danych czytelnictwo mediów lokalnych na jeden egzemplarz dochodzi do 6 osób, a prasy ogólnopolskiej ok. 1,5 osoby. W czasopismach lokalnych czytelnik znajdzie najnowsze i sprawdzone informacje o najbliższym otoczeniu

Za przekazane dziś pieniądze lokalni wydawcy będą realizować ogłoszenia w czasie wybranym przez Urząd Marszałkowski. Te pieniądze z całą pewnością pomogą w dalszym funkcjonowanie lokalnych gazet Wielkopolski. Taka unikatowa w skali całego kraju decyzja samorządu terytorialnego Wielkopolski stanie się przykładem dla wszystkich innych samorządów terytorialnych.

Prasa lokalna pominięta?  
Prezes Traczyk przywołuje apel Izby Wydawców Prasy do premiera Morawieckiego w sprawie osłony rynku prasy i kierowanie właśnie do prasy lokalnej ogłoszeń i komunikatów rządowych. „Od ponad miesiąca w wielu tytułach prasowych publikowane są rządowe ogłoszenia informujące o obostrzeniach związanych z epidemią i działaniach pomocowych państwa. Prasa lokalna została całkowicie pominięta” – czytamy w liście. - Według danych czytelnictwo mediów lokalnych na jeden egzemplarz dochodzi do 6 osób, a prasy ogólnopolskiej ok. 1,5 osoby. W czasopismach lokalnych czytelnik znajdzie najnowsze i sprawdzone informacje o najbliższym otoczeniu”. 
Czy marszałek województwa pomorskiego też widzi problem i doceni rolę polskich mediów? 
Opr. Janusz Rokiciński 
za http://polskiemedia.org/wielkopolska-moze-byc-pierwsza-jak-uratowac-media-lokalne/


Podziel się
Oceń

pochmurnie

Temperatura: 9°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1009 hPa
Wiatr: 13 km/h

Reklama