Powstający budynek pirsu zachodniego będzie przedłużeniem istniejącego terminala pasażerskiego. Jego budowa rozpoczęła się jesienią 2019 r. Wykonawcą inwestycji jest Korporacja Budowlana Doraco.
Prace budowlane postępują
Na budowie pirsu wykonano dotychczas 98 proc. robót konstrukcji żelbetowej. Trwają prace przy budowie zewnętrznych klatek schodowych dla rękawów pasażerskich. W ciągu dwóch miesięcy Doraco planuje zakończenie stawiania konstrukcji stalowej i budowy zewnętrznych klatek schodowych oraz rozpoczęcie montażu fasady aluminiowo-szklanej i prac związanych z wykonaniem pokrycia dachu.
Dźwigary ważą 600 ton
Konstrukcje takie jak dźwigary wykorzystywane są na budowach do wykonywania przykrycia obiektów o dużej powierzchni np. stadionów czy hal widowiskowo-sportowych, a w branży drogowej przy budowie mostów i wiaduktów. Każdy z czterech dźwigarów składa się z pięciu części o długości
Poprawi się komfort obsługi pasażerów
Po rozbudowie terminala pasażerskiego gdańskie lotnisko powiększy się o prawie 16 tys. m kw. W nowym pirsie będą obsługiwani pasażerowie rejsów rozkładowych podróżujący do krajów non-Schengen, część nowego pirsu będzie też przeznaczona do obsługi pasażerów ze strefy Schengen. Dzięki rozbudowie zwiększy się liczba m.in. punktów odprawy paszportowej (odloty) i odbioru bagażu oraz gate’ów odlotowych, a tym samym poprawi komfort obsługi pasażerów.