Innowacyjność w parze z ekologią

  • 09.09.2020, 09:01
  • Źródło: AWFiS/Karolina Rogowska
Innowacyjność w parze z ekologią

Podziel się:

Oceń:

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS zyskało nowego partnera biznesowego, który zajmuje się sprzedażą silników elektrycznych do łodzi. Przedstawiciele obu podmiotów mają bardzo ciekawe plany dotyczące wspólnej działalności.

Nowym partnerem biznesowym jest firma Techpad.

– Trudno nie kryć radości, że udało nam się nawiązać współpracę z firmą Techpad. Jestem niezwykle zainteresowany tematem napędu elektrycznego łodzi, co doskonale wpisuje się w naszą strategię działania i wszelkie rynkowe trendy. Z jednej strony mówimy o innowacjach, a z drugiej o odpowiedzialnym podejściu do środowiska naturalnego. Jest to krok w przyszłość i mam nadzieję, że będziemy się lewarować jako partnerzy biznesowi. Nobilitujące jest to, że firma Techpad, zajmująca się innowacjami i poniekąd ekologią, wybrała sobie właśnie NCŻ AWFiS jako miejsce do prowadzenia swojej działalności – mówi Maciej Szafran, szef Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS.

Bartłomiej Chomyn, który jest przedstawicielem firmy zajmującej się produkcją jednych z najbardziej wydajnych silników elektrycznych na świecie, mówi, że Górki Zachodnie (a tym samym NCŻ AWFiS) jest pierwszą bazą na Wybrzeżu.

– Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że Elżbieta II pływa na barce reprezentacyjnej, która jest wyposażona właśnie w te silniki – mówi Bartłomiej Chomyn. – Górki Zachodnie to doskonałe miejsce na prowadzenie takiego biznesu. Wspólnie z Narodowym Centrum Żeglarstwa AWFiS planujemy zrealizować bardzo interesujący projekt. Mam na myśli „elektryfikację” jednej z łodzi motorowych. O szczegółach na pewno niebawem poinformujemy.

Warto wiedzieć, że według unijnych dyrektyw do 2025 roku niemal wszystkie kraje europejskie będą wprowadzać zakaz rejestrowania prywatnych jednostek spalinowych. Tylko w przypadku Anglii jest to 250 tysięcy jednostek, które pływają i muszą być „zelektryfikowane”. Takie obostrzenia wprowadziła już Holandia. Mowa jest nie tylko o silnikach zaburtowych, ale również o stacjonarnych. Zainteresowanie silnikami elektrycznymi jest w naszym kraju coraz większe. Nabywcy dostrzegają przede wszystkich ich wydajność. Coraz chętniej pytają o nie także stocznie.

 

Źródło: AWFiS/Karolina Rogowska

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Znawca_tematu
Znawca_tematu 12.11.2020, 17:22
Czy mozna prosic autora artykulu o numer przykladowej dyrektywy EU ktora od 2025 bedzie zabraniala rejestracji prywatnych lodzi spalinowych? - to jakas bzdura - to raz. Poza tym, Krolowa Elzbieta moze sobie plywac na reprezentacyjnej barce elektrycznej po kanalach i na krotkich dystansach. Naped elektryczny - wydajny naped elektryczny nie ma poki co racji bytu na morzu i zamknietych wodach morskich, chyba ze do spacerowego plywania ciagnac za soba barke z akumulatorami

Pozostałe