Czy strona internetowa Twojej firmy spełnia wytyczne jakościowe Google? Krótko o tym, dlaczego warto robić audyty SEO

  • 11.09.2020, 11:14
  • Źródło: Materiał partnera
Czy strona internetowa Twojej firmy spełnia wytyczne jakościowe Google? Krótko o tym, dlaczego warto robić audyty SEO

Podziel się:

Oceń:

Firma bez dedykowanej witryny internetowej praktycznie nie istnieje. To w sieci potencjalni klienci szukają potrzebnych towarów czy danych kontaktowych do fachowców – książki telefoniczne odeszły już do lamusa. Przedsiębiorcy muszą zadbać o to, żeby prezentować swoją ofertę jak najszerszemu gronu użytkowników. Innymi słowy: trzeba pojawiać się w wynikach Google Search na czołowych pozycjach. Do osiągnięcia tego celu potrzeba stałej poprawy jakości firmowej strony, gdyż wymagania wyszukiwarki względem serwisów www są regularnie poprawiane i zaostrzane

Google zmienia swoje algorytmy w taki sposób, aby zawsze prezentować witryny zgodne z preferencjami użytkowników

Sami twórcy wyszukiwarki twierdzą, że chcą jak najlepiej zaspokajać potrzeby internautów. Stąd też gromadzenie najróżniejszych informacji, pozwalających na szczegółowe profilowanie. Aktualnie żadne z zapytań wysyłanych do Google przez różne, realne osoby, nie da identycznych wyników. Rezultaty będą uzależnione od lokalizacji użytkownika, historii odwiedzanych stron i wielu innych czynników. Są też jednak pewne elementy wspólne, dotyczące zawartości oraz aspektów technicznych samych stron internetowych. Boty wyszukiwarki w zasadzie bez przerwy skanują sieć, zbierają informacje o poszczególnych adresach i domenach, a zebrane dane pozwalają algorytmom na przeprowadzenie analizy oraz wystawienie oceny. Tzw. współczynnik PageRank, oficjalnie wycofany w 2016 roku, według specjalistów agencji ESEO wciąż ma decydujący wpływ na kolejność stron z wyników organicznych. Widać to choćby w obszarze link buildingu, nie każdy odnośnik jest tak samo wartościowy.

Udział urządzeń mobilnych w całym ruchu sieciowym stale rośnie i już kilka lat temu przekroczył próg 50%

Kolejnym przykładem na to, jak zmienia się polityka Google, może być priorytetowe traktowanie użytkowników tabletów i smartfonów. Zalecenia dla twórców stron internetowych są jasne: ich witryny muszą działać na takim sprzęcie bez zarzutu. Problemy z dostępem do części funkcjonalności z menu, wolne ładowanie materiałów multimedialnych czy wychodzenie tekstu poza ekran stanowią wręcz dyskwalifikujące uchybienia. Firma, której witryna internetowa sprawia poważne kłopoty posiadaczom urządzeń mobilnych, mają mocno ograniczone szanse pozyskiwania klientów za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Reguła „Mobile First” wprost wynika z tego, jak zachowują się sami internauci i w jaki sposób korzystają z globalnej sieci. Zainteresowani pozostałymi czynnikami rankingowymi powinni odwiedzić stronę https://www.eseo.pl/pozycjonowanie-stron/ – znajdą tam sporo ciekawych informacji na ten temat, prosto od specjalistów SEO.

Źródło: Materiał partnera

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe