Niezadowolony pasażer o doświadczeniach z tczewską linią nr 50

  • 26.03.2021, 09:12
  • redakcja
Niezadowolony pasażer o doświadczeniach z tczewską linią nr 50 tczewska.pl

Podziel się:

Oceń:

TCZEW. Otrzymaliśmy niepokojące sygnały niezadowolonych pasażerów przewoźnika regionalnego ARRIVA nr 50, który wykonuje transport pasażerski na odcinku Tczew – Gdańsk. Klienci najbardziej skarżą się na niedogodne dni i godziny otwarcia punktu kasowego, który mieści się w budynku, gdzie dawniej znajdowała się placówka Poczty Polskiej. Jeden z klientów narzekał też na punktualność autobusów, drogie bilety i częste podwyżki.

Linia nr 50 od wielu lat należy do przewoźnika ARRIVA, który nawet wówczas gdy przegrał przetarg na przewozy komunikacji miejskiej w Tczewie, zdołał utrzymać linię międzymiastową.

 

432 zł na „bilet” do pracy

- Wydaje mi się, że ta firma ma złe podejście do klientów – uważa pan Maciej (nazwisko do wiadomości red.). - Najbardziej doskwierającym problemem jest funkcjonowanie przydworcowego punktu kasowego. Godziny otwarcia tej placówki są niekorzystne. Do tego te dni funkcjonowania kas... Obecnie funkcjonują one jedynie w pierwsze 3 dni i ostatnie 3 dni robocze miesiąca, odpowiednio w godz. 6.00-10.00 oraz 14.00-18.00. Czy nie ma możliwości, by punkt kasowy był otwarty w większą liczbę dni w miesiącu i w dłuższym przedziale czasu? Dla mnie te bilety są stanowczo za drogie. Dojeżdżam z Tczewa do Pruszcza Gd. i w lutym wydałem 432 zł. Dziennie wydaje 18 zł na przejazdy, 6 dni w tygodniu. Niedawno musiałem pożyczyć na bilety do pracy... Dodam, że spotkałem się z dwiema podwyżkami cen biletów w 2020 r.

 

Pasażer miał jeszcze parę uwag, ale po kolei. Wyjaśnijmy, że według informacji przewoźnika punkt sprzedaży biletów w Tczewie przeniesiony został od 28 kwietnia 2020 r. w związku z przebudową budynku dworca kolejowego w Tczewie. Punkt sprzedaży biletów autobusowych linii 50 został przeniesiony do okienka kasowego spółki Polregio do budynku tzw. „starej poczty” przy ul. Dworcowej 2. Według informacji na stronie arriva.pl, punkt jest czynny przez 5 pierwszych i 5 ostatnich dni miesiąca w godz. 06.00 – 10.00 oraz 14.00 – 18.00.

Zapewne zamieszanie wynika z faktu, że na stronach Arriva można znaleźć ww. informację dotyczącą tych dni, co nie ma wile wspólnego z rzeczywistością.

 

Głuchy telefon

Ale to nie jedyny problem.

Jeden z mieszkańców poskarżył się na przypadki, gdy w niektórych godzinach autobus tej linii nie przyjechał w ogóle. Wówczas zdecydowaliśmy się jeszcze poczekać z tekstem.

Jednak wkrótce usłyszeliśmy od pana Macieja konkretne przykłady: kursy 15 lutego oraz 27 lutego.

 

- 27 lutego autobus ranny przyjechał kilka minut przed czasem, co poskutkowało, że gdy przybyłem punktualnie na przystanek nie doczekałem się kursu... Z kolei 15.02 autobus o godz. 6.02 w ogóle nie przyjechał przez co miałem problemy w pracy. Chciałem poskarżyć się na tę sytuację i usłyszeć choćby przeprosiny, ale gdy dzwonię pod podany nr telefonu: 58/532 62 00 nikt go nie odbierał.

 

 

Co też postanowiliśmy wyjaśnić. Zadaliśmy przewoźnikowi pytania. Czy ten nr telefonu funkcjonuje, a może pasażerowie po prostu kontaktują się pod nieaktualny nr? Pod jakim nr telefonu, adresem e-mail podróżni mogą zgłaszać swoje uwagi?

 

 

- (...) Dokładamy wszelkich starań, by realizować wszystkie połączenia zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy. Zdarzają się jednak sytuacje, w których z przyczyn technicznych, organizacyjnych lub losowych zmuszeni jesteśmy odwołać wybrany kurs – odpisała na nasze pytania J. Parzniewska, rzecznik firmy Arriva (...).

 

(...)

 

Wawrzyniec Mocny

 

 

_redakcja

Zdjęcia (2)


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe