czwartek, 28 marca 2024 10:44
Reklama
Reklama

Niezadowolony pasażer o doświadczeniach z tczewską linią nr 50

TCZEW. Otrzymaliśmy niepokojące sygnały niezadowolonych pasażerów przewoźnika regionalnego ARRIVA nr 50, który wykonuje transport pasażerski na odcinku Tczew – Gdańsk. Klienci najbardziej skarżą się na niedogodne dni i godziny otwarcia punktu kasowego, który mieści się w budynku, gdzie dawniej znajdowała się placówka Poczty Polskiej. Jeden z klientów narzekał też na punktualność autobusów, drogie bilety i częste podwyżki.
Niezadowolony pasażer o doświadczeniach z tczewską linią nr 50

Autor: tczewska.pl

Linia nr 50 od wielu lat należy do przewoźnika ARRIVA, który nawet wówczas gdy przegrał przetarg na przewozy komunikacji miejskiej w Tczewie, zdołał utrzymać linię międzymiastową.

 

432 zł na „bilet” do pracy

- Wydaje mi się, że ta firma ma złe podejście do klientów – uważa pan Maciej (nazwisko do wiadomości red.). - Najbardziej doskwierającym problemem jest funkcjonowanie przydworcowego punktu kasowego. Godziny otwarcia tej placówki są niekorzystne. Do tego te dni funkcjonowania kas... Obecnie funkcjonują one jedynie w pierwsze 3 dni i ostatnie 3 dni robocze miesiąca, odpowiednio w godz. 6.00-10.00 oraz 14.00-18.00. Czy nie ma możliwości, by punkt kasowy był otwarty w większą liczbę dni w miesiącu i w dłuższym przedziale czasu? Dla mnie te bilety są stanowczo za drogie. Dojeżdżam z Tczewa do Pruszcza Gd. i w lutym wydałem 432 zł. Dziennie wydaje 18 zł na przejazdy, 6 dni w tygodniu. Niedawno musiałem pożyczyć na bilety do pracy... Dodam, że spotkałem się z dwiema podwyżkami cen biletów w 2020 r.

 

Pasażer miał jeszcze parę uwag, ale po kolei. Wyjaśnijmy, że według informacji przewoźnika punkt sprzedaży biletów w Tczewie przeniesiony został od 28 kwietnia 2020 r. w związku z przebudową budynku dworca kolejowego w Tczewie. Punkt sprzedaży biletów autobusowych linii 50 został przeniesiony do okienka kasowego spółki Polregio do budynku tzw. „starej poczty” przy ul. Dworcowej 2. Według informacji na stronie arriva.pl, punkt jest czynny przez 5 pierwszych i 5 ostatnich dni miesiąca w godz. 06.00 – 10.00 oraz 14.00 – 18.00.

Zapewne zamieszanie wynika z faktu, że na stronach Arriva można znaleźć ww. informację dotyczącą tych dni, co nie ma wile wspólnego z rzeczywistością.

 

Głuchy telefon

Ale to nie jedyny problem.

Jeden z mieszkańców poskarżył się na przypadki, gdy w niektórych godzinach autobus tej linii nie przyjechał w ogóle. Wówczas zdecydowaliśmy się jeszcze poczekać z tekstem.

Jednak wkrótce usłyszeliśmy od pana Macieja konkretne przykłady: kursy 15 lutego oraz 27 lutego.

 

- 27 lutego autobus ranny przyjechał kilka minut przed czasem, co poskutkowało, że gdy przybyłem punktualnie na przystanek nie doczekałem się kursu... Z kolei 15.02 autobus o godz. 6.02 w ogóle nie przyjechał przez co miałem problemy w pracy. Chciałem poskarżyć się na tę sytuację i usłyszeć choćby przeprosiny, ale gdy dzwonię pod podany nr telefonu: 58/532 62 00 nikt go nie odbierał.

 

 

Co też postanowiliśmy wyjaśnić. Zadaliśmy przewoźnikowi pytania. Czy ten nr telefonu funkcjonuje, a może pasażerowie po prostu kontaktują się pod nieaktualny nr? Pod jakim nr telefonu, adresem e-mail podróżni mogą zgłaszać swoje uwagi?

 

 

- (...) Dokładamy wszelkich starań, by realizować wszystkie połączenia zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy. Zdarzają się jednak sytuacje, w których z przyczyn technicznych, organizacyjnych lub losowych zmuszeni jesteśmy odwołać wybrany kurs – odpisała na nasze pytania J. Parzniewska, rzecznik firmy Arriva (...).

 

(...)

 

Wawrzyniec Mocny

 

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
pochmurnie

Temperatura: 13°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 989 hPa
Wiatr: 19 km/h

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: kxTreść komentarza: Drogi to temat rzeka, ale nie wyremontowanie całego odcinka, łącznie z dawną Kwiatową 11... to małostkowość. Kasa by się znalazła. A co z dojazdem do ul. Sadowej. Wiele osób idzie na skróty przez to klepisko i błoto po deszczu...Źródło komentarza: [GALERIA ZDJĘĆ] Otwarcie drogi w strugach deszczu. Ul. Kwiatowa w Tczewie wreszcie wyremontowana i oddanaAutor komentarza: Olga33Treść komentarza: Czas pakować torby, sezon żeglarski się zaczyna na dobre :)Źródło komentarza: Sklep żeglarski - gdzie zrobić zakupy przed sezonem? Autor komentarza: KarolTreść komentarza: Zgadzam się, to ważne kwestie i należy mieć je na uwadze. W końcu nikt nie chce dodatkowo użerać się z prawnikiem! Nie o to w tym chodzi! Dlatego takich "speców" jak M. Mickiewicz, to lepiej sobie darować.Źródło komentarza: Jak znaleźć dobrego adwokata? Kluczowe aspekty współpracy prawnejAutor komentarza: Marek L.Treść komentarza: Janek, ty nigdy nie byłeś nowoczesny i bezpieczny Odpuść sobie. Te twoje stare szmaty i przefarbowane włoski mówią o tobie wszystko.Źródło komentarza: Ruszyła kampania wyborcza. Komitet Obywatelski Jan Kulas 2024 ogłosił 50 Zadań Programowych dla Tczewa w latach 2024-2029Autor komentarza: Jolanta D.Treść komentarza: Jan Kulas, zasłużony dla Pomorza realizuje kolejne wyzwanie. Brawa dla Pana. Powodzenia w walce o Bezpieczny i Nowoczesny TczewŹródło komentarza: Ruszyła kampania wyborcza. Komitet Obywatelski Jan Kulas 2024 ogłosił 50 Zadań Programowych dla Tczewa w latach 2024-2029
Reklama