Optymalizacja strony – wiedza vs. praktyka
Treści, kursy i narzędzia, związane z marketingiem on-line, cieszą się obecnie ogromną popularnością. Ciekawi tematu znajdą w sieci ogromną ilość informacji, dotyczących samodzielnego tworzenia stron www, dostosowywania treści i ustawień technicznych. W wielu przypadkach – np. przy samodzielnym prowadzeniu hobbystycznego bloga – takie rozwiązanie okazuje się optymalne. Problem pojawia się wtedy, gdy pracujemy nad witryną firmową, która ma generować sprzedaż określonej usługi lub produktu. Pozycjonowanie strony firmowej nie jest czynnością jednorazową i za każdym razem wymaga określonej, indywidualnej strategii działania.
Problemy z pozycjonowaniem strony www
Głównym problemem, związanym z optymalizacją profesjonalnych stron, jest chęć uzyskania zbyt szybkich wyników w zbyt krótkim okresie czasu. Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce to efekt długofalowego działania, obejmującego m.in. stosowanie specjalistycznych narzędzi analitycznych.
Samodzielne pozycjonowanie witryny internetowej – przy braku wiedzy lub doświadczenia wykonawcy – może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Przykładowo: przesycenie treści słowami kluczowymi sprawi, że nasza witryna spadnie w rankingu. Podobny skutek przyniesie duplikowanie tekstów (np. opisów produktów) lub stosowanie tzw. nieetycznych praktyk SEO. Niekorzystne będzie zarówno nadmierne przesycenie treści linkami, jak i brak jakichkolwiek połączeń z innymi witrynami.
Rozwiązanie dla firm: audyt i profesjonalne pozycjonowanie strony
W czasach intensywnej ekspansji coraz to nowszych narzędzi do marketingu on-line warto oddać firmową stronę w ręce specjalistów. Profesjonalny audyt pozwoli m.in. na wskazanie ewentualnych problemów technicznych i będzie podstawą do przygotowania skutecznej strategii marketingowej. Analizie poddaje się każdy element funkcjonowania strony – od nazwy domeny, przez optymalizację treści i zasięgu linkowania, po stan responsywności witryny (musi być czytelna dla różnych typów urządzeń).
Profesjonalne pozycjonowanie stron www, wykonywane przez agencje SEO, takie jak https://mayko.pl/pozycjonowanie-stron-www-gdansk/ warto połączyć z przemyślanymi działaniami analitycznymi, pozwalającymi na zbadanie:
- liczby unikalnych użytkowników,
- czasu, spędzanego przez internautów na stronie,
- czytelności udostępnianych treści,
- stopnia zainteresowania określonym produktem,
- tzw. czynnika odrzuceń,
- kanałów, dzięki którym użytkownicy trafiają na stronę.
Jeśli dodamy do tego konieczność analizy – wciąż zmieniających się – wymagań i algorytmów wyszukiwarek, wniosek nasuwa się sam. Dbałość o firmową stronę lub sklep internetowy to wieloletni projekt, wymagający inwestycji i współpracy ze specjalistami – agencją SEO lub agencją interaktywną, specjalizującą się w pozycjonowaniu stron.