Pytania i problemy
Często po odejściu bliskiej osoby ludzie stają przed trudnymi wyborami, a także kwestiami, którymi muszą się zająć nie mając na to kompletnie siły. Nie trzeba jednak samemu zajmować się wszystkim, lepiej zwrócić się do firmy z wieloletnim doświadczeniem, która w sposób poważny i wrażliwy traktuje swoich klientów. Aby móc to zrobić należy przygotować odpowiednie dokumenty. Są to:
- karta zgonu wypisana przez lekarza
- legitymacja emeryta lub rencisty
- dowód osobisty zmarłej osoby
Po dostarczeniu tych dokumentów firma będzie w stanie w całości zająć się sprawami związanymi z pochówkiem oraz pogrzebowymi zasiłkami. Należy sporządzić również pisemne upoważnienie dla pracownika firmy pogrzebowej, dzięki któremu będzie on mógł reprezentować rodzinę zmarłego. Firma zajmie się również wszelkimi formalnościami, które należy załatwić w zarządzie cmentarza.
Pozwól sobie na przeżywanie żałoby
Utrata bliskiej osoby zawsze wiąże się z ciężkim stanem psychologicznym i bólem. Dlatego tym bardziej jeżeli mamy taką możliwość, powinniśmy delegować zadania. Osoby pogrążone w żałobie często nie mają sił do formalności, czy przygotowywania tzw. stypy. Ciężko myśleć o tak przyziemnych sprawach, gdy trzeba radzić sobie z poczuciem straty i ogromnym bólem. Reakcje na śmierć bliskiej osoby są różne, od smutku, po złość. W grę wchodzą tutaj ogromne emocje i właśnie dlatego, ze względu na szacunek do własnych stanów i uczuć, powinniśmy powierzyć sprawy formalne specjalistom, którzy nie mają żadnego osobistego stosunku do tak przykrego wydarzenia, jakim jest utrata naszych bliskich.