Zacznij od strony internetowej
Obecnie cała nasza codzienność opiera się na filarach internetu. Odbieramy maile, robimy zakupy, a także oglądamy filmy. Jest to baza informacji, w której możemy znaleźć wszystko. Poszukajmy więc czegoś o biurach nieruchomości. Przejrzyjmy proponowane placówki, a także wejdźmy na ich strony internetowe. Już po kwestii wizualnej możemy ocenić ich stosunek do klientów. Strona internetowa jest wizytówką firmy i odgrywa najważniejszą rolę w pozyskiwaniu zainteresowanych. Znajdują się tam informacje o firmie, jej historia, a także oferta. Po jej przejrzeniu możemy w kilka chwili ocenić czy dane biuro nieruchomości w ogóle zajmuje się interesującą nas kwestią. Jednak dla nas jest jeszcze jeden aspekt, wymagający uwagi -opinie klientów. Ich referencje są osobistymi wrażeniami z przeprowadzonych transakcji. Liczy się zarówno ich wartość merytoryczna, jak i ilość. W końcu ilość mówi o sfinalizowanych transakcjach, a chyba zależy nam, żeby nasza była właśnie jedną z takich.
Sprawdź warunki współpracy
Oferta biura nieruchomości to bardzo szeroki temat. Zrzesza ona zarówno sprzedających, jak i kupujących, a ich głównym zadaniem jest dopasowanie do siebie klientów z obu tych grup. Jednak gdyby miało to polegać w przeprowadzaniu takich transakcji w tak zamkniętych grupach… nie miałoby to sensu. Kluczową kwestią jest pozyskanie zainteresowanych z zewnątrz. Biuro nieruchomości posiada mnóstwo narzędzi i współpracy, które mogą pomóc osiągnąć naszej ofercie sukces w internecie. Im większe zainteresowanie ogłoszeniem, tym prawdopodobniejsza i szybsza sprzedaż. Dla sprzedających mogą na przykład zaproponować profesjonalną sesję zdjęciową do stworzenia oferty, home staging, stworzenie wirtualnego spaceru czy nagrania przy pomocy drona. Natomiast dla kupujących liczy się dostęp do ofert, których samodzielnie nie znajdziemy w serwisach. Mogą również zaoferować wsparcie specjalistów -rzeczoznawcy czy doradcy finansowego. Im większa różnorodność i dopasowanie potrzeb do klienta, tym lepiej.
Sprawdź rodzaj umowy pośrednictwa i prowizję
Współpraca z konkretnym biurem nieruchomości to usługa wysokiej rangi, dlatego niezbędne jest, aby była unormowana umową między stronami. Są w niej jasno określone warunki, zamierzone działania, które mają zostać wykonane w konkretnym czasie, a także kwestia wynagrodzenia. Zanim cokolwiek podpiszemy -chociażby pośrednik nieruchomości wszystko nam powiedział- przeczytajmy w niej każde zdanie. W razie wątpliwości warto dopytać, lepiej przed złożeniem podpisu, niż po jak już będzie za późno na zmianę. Pamiętajmy również, że mamy prawo do negocjowania warunków współpracy. Sprawdźmy również czy konkretne biuro nieruchomości funkcjonuje zgodnie z normami, a także czy posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Jest to zabezpieczenie dla nas, w razie jakiegokolwiek błędu popełnionego przez pracownika agencji. Pamiętajmy o tych kwestiach, a podejmiemy naprawdę dobrą decyzję.