wtorek, 30 kwietnia 2024 10:03

Filtry kabinowe – ich zastosowanie i wymiana

  • 10.08.2018 09:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Filtry kabinowe – ich zastosowanie i wymiana

Dbanie o samochód kojarzy nam się głównie z utrzymaniem go w czystości- sprzątanie oraz mycie. Jednak bardzo ważne jest kontrolowanie pojazdu wewnątrz. Ponieważ dbanie o czystość pojazdu to przede wszystkim kontrola wszystkich podzespołów. Najważniejsza jest systematyczność. Oto kilka podstawowych rad, jak sprawić, aby nasz samochód posłużył nam jak najdłużej:

 

•        tankowanie na sprawdzonych stacjach

•        coroczne przeglądy u mechanika

•        wymiana opon na letnie-zimowe i odpowiednie ciśnienie w oponach

•        uzupełnianie olejów, wymiana oleju

•        regularne mycie i zabezpieczenie lakieru

 

Dlaczego filtry kabinowe są tak ważne?

 

Filtr kabinowy wymaga regularnego serwisowania. Głównym zadaniem filtra jest oczyszczenie powietrza wlatującego do wnętrza auta z zewnątrz. Filtr składa się z trzech lub czterech warstw. Zadaniem pierwszej warstwy jest zatrzymanie największej ilości brudu oraz kurzu. Druga warstwa zatrzymuje drobne pyłki oraz bakterie, dzięki naładowaniu elektrostatycznemu. Trzecia warstwa jest odpowiedzialna za stabilizację filtrów.

 

Dlaczego warto wydać więcej pieniędzy na kupno filtru kabinowego?

 

Powinno się kupować filtry sprawdzonych producentów, którzy posiadają wdrożony system jakości. Dzięki temu wiemy, że produkt przeszedł wymagany cykl badań i spełnia najważniejsze parametry jakościowe. Jaka jest różnica tańszych i droższych filtrów? Otóż tańsze filtry zawierają wkłady papierowe, które po jakimś czasie zmniejszają skuteczność swojego działania. Filtry droższe mają w swoim wyposażeniu wkłady wykonane z włókien sztucznych odpornych na wchłanianie się wilgoci (zobacz na: https://pzlsedziszow.pl/filtry-kabinowe/ ). Kolejną różnicą jest jakość włókniny. Podczas zakupu warto wybrać taki filtr kabinowy, który zawiera aktywny węgiel dobrej jakości. Tańszy produkt bardzo szybko się psuje, dlatego warto od razu wybrać droższy oraz sprawdzony filtr kabinowy.

 

Wymiana filtra kabinowego

 

Jednym z głównych oznak, że nadszedł czas wymiany filtra jest nieprzyjemny zapach w kabinie oraz osadzanie się pary na szybach. Jest to skutek rozwijania się grzybów oraz rozkładania resztek złapanych owadów. Filtr kabinowy powinien być wymieniany raz w roku lub po przejechaniu        15 000 – 20 000 km. Zaleca się wymianę, jeżeli poruszamy się po drogach szutrowych lub po miastach w którym zawartość smogu w powietrzu jest bardzo wysoka. Filtr znajduje się przeważnie w komorze silnikowej przy podszybiu lub w schowku pasażera. Czasami producent montuje ten element w w tunelu środkowym od strony kierowcy. Dlatego trudno jest opisać wymianę filtra, ponieważ wszystko zależy od miejsca w którym się znajduje.

 

 

--- Artykuł sponsorowany ---