środa, 1 maja 2024 23:59

Pozycjonowanie lokalne w Gdańsku

Gdańsk i aglomeracja trójmiejska to jeden z największych ośrodków gospodarczych kraju: Gdańsk, Sopot, Gdynię i okoliczne miejscowości zamieszkuje łącznie 1,5 miliona osób. Na terenie Gdańska i całego Trójmiasta funkcjonują dziesiątki tysięcy przedsiębiorstw. Coraz więcej z nich posiada firmowe strony internetowe lub prowadzi sprzedaż przez Internet. Gdańsk jest więc także jednym z największych w Polsce rynków usług SEO. Pozycjonowanie stron dla gdańskich firm ważne jest nie tylko na skalę lokalną, ale także ogólnokrajową - dotyczy to np. hoteli i innych przedsiębiorstw związanych z turystyką, które swoich klientów zdobywają w innych regionach Polski. Pozycjonowanie przeznaczone jest także dla drobnych przedsiębiorców: działania SEO skierowane na lokalny rynek gdański pozwalają uzyskać dobre wyniki za niewielką cenę.
  • 19.11.2019 10:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Pozycjonowanie lokalne w Gdańsku

Dlaczego pozycjonowanie jest konieczne? 

Współczesne przedsiębiorstwo nie może funkcjonować bez profesjonalnej strony internetowej. Nie chodzi tu tylko o sklepy internetowe działające w Gdańsku, chociaż to w ich przypadku pozycjonowanie w sposób najbardziej wymierny i bezpośredni przekłada się na wyniki sprzedażowe. Internet jest także kanałem, za pomocą którego potencjalni klienci zdobywają informacje o dostawcach towarów i usług, których poszukują. Kompleksowe usługi SEO to długoterminowa strategia promocyjna nie tylko konkretnych produktów, ale też marek i całego przedsiębiorstwa. Szeroko rozumiane działania SEO dotyczą także blogów firmowych oraz profilów na Facebooku i innych serwisach społecznościowych. Te dodatkowe kanały umożliwiają bezpośrednie dotarcie do klientów. Działania SEO to przy tym nie tylko witryny firmowe: warto pozycjonować także strony instytucji związanych  z Gdańskiem oraz strony prywatne, blogi i videoblogi. Umożliwia to dotarcie z naszymi treściami do szerokiego grona odbiorców.

Pozycjonowanie lokalne w Gdańsku 

Pozycjonowanie lokalne obejmuje zestawy słów kluczowych nakierowane bezpośrednio na rynek miejscowy (typu "sklep internetowy Gdańsk"). Duże znaczenie ma w nim także pozycjonowanie na mapach Google. Umożliwia ono precyzyjne dotarcie do klienta właśnie w Gdańsku. Jednocześnie jest stosunkowo tanie, szybkie i łatwe - konkurencja jest tu dużo mniejsza, niż na rynku ogólnokrajowym. Pozycjonowanie trudnych fraz takich jak "opony" i "hotel" wymaga ogromnych nakładów finansowych. Jeśli jednak nasze wysiłki ograniczymy do Gdańska, uzyskamy podobne efekty za o wiele niższą cenę. Pozycjonowanie lokalne umożliwia więc osiągnięcie wysokich wyników w Google nie tylko ogólnokrajowym gigantom, ale także małym firmom z Gdańska. 

Wyniki wyszukiwania w Google nie są przy tym identyczne dla wszystkich użytkowników. Wyszukiwarka zbiera informacje o zainteresowaniach, płci i wieku użytkownika. Najłatwiejsze do uzyskania są jednak informacje o jego lokalizacji. Użytkownicy Internetu z Gdańska otrzymują więc wyniki spersonalizowane, informacje wyselekcjonowane, ograniczone do Gdańska. Także z tego powodu lokalne pozycjonowanie w Gdańsku jest szczególnie efektywne.

Specyficzną trudnością pozycjonowania lokalnego w Gdańsku jest natomiast to, że bardzo często do potencjalnych klientów dotrzeć chcemy nie tylko w obrębie samego miasta, ale także w obrębie okolicznych miejscowości. Wymaga to pozycjonowania zwielokrotnionej liczby słów kluczowych (np. oprócz frazy "pozycjonowanie Gdańsk" także "pozycjonowanie Gdynia", "pozycjonowanie Trójmiasto" i "pozycjonowanie pomorskie"). Zwiększa to w widoczny sposób koszt pozycjonowania lokalnego w Gdańsku - z drugiej strony jest także szansą, gdyż pozwala na dotarcie do klientów w całym regionie.

Coraz więcej internautów poszukując firmy usługowej korzysta nie z wyników ogólnych wyszukiwania w Google, ale z map (Google Maps). Pozycjonowanie na mapach w Google jest wciąż stosunkowo tanie, a jednocześnie coraz bardziej skuteczne. Musimy więc zadbać, by dzięki pozycjonowaniu na dostarczanej przez Google internetowej mapie Gdańska siedziba naszej firmy wyróżniała się. Stosunkowo często wyniki z Google Maps pojawiają się zresztą na wysokich pozycjach także w wynikach organicznych.

Jeśli interesuje nas pozycjonowanie Gdańsk jest miastem, w którym znajdziemy najlepszych specjalistów

Dobra agencja SEO zna uwarunkowania biznesowe rynków lokalnych. Znajomość środowiska biznesowego Gdańska ułatwia agencji SEO dokładną i trafną analizę stron internetowych konkurencji, która jest jednym z kluczowych elementów pozycjonowania stron. Warto więc wybrać agencję SEO działającą lokalnie. Jednocześnie to właśnie w Gdańsku działa szczególnie wiele renomowanych agencji pozycjonujących strony internetowe - ceny usług są przy tym niższe, niż w Warszawie i wielu innych dużych miastach Polski.

Współczesne pozycjonowanie to nie tylko zdobywanie wartościowych linków wewnętrznych. Konieczna jest także optymalizacja strony, stały audyt i tworzenie nowych, wartościowych dla użytkownika treści. Wymaga więc stałej i częstej współpracy nie tylko ze specjalistami SEO, ale także z webmasterami, grafikami, copywriterami i specjalistami w zakresie reklamy i marketingu. Także z tego powodu gdy siedzibą naszej firmy jest Gdańsk pozycjonowanie warto powierzyć firmie lokalnej. Możliwość bezpośredniego, częstego kontaktu z jej pracownikami znacznie przyspiesza i usprawnia długotrwały proces, którym jest pozycjonowanie strony internetowej.

--- Artykuł sponsorowany ---