Tczewianie, którzy nie segregują odpadów, od 1 lipca zapłacą dwa razy więcej niż obecnie. Miesięcznie wydamy 18,60 zł od osoby lub 13 zł, jeśli zadeklarujemy selektywną zbiórkę śmieci.
W poniedziałek, 18 lutego, tczewscy urzędnicy rozpoczęli rozprowadzanie wśród mieszkańców deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, co potrwa do przełomu lutego i marca. Druki deklaracji będą również dostępne w samym urzędzie oraz na stronach internetowych: bip.tczew.pl i wrotatczewa.pl. Musimy pamiętać, że zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, nieotrzymanie deklaracji z urzędu, nie zwalnia właściciela nieruchomości z obowiązku jej złożenia. Od 18 marca na parterze urzędu, przy Biurze Obsługi Klienta, uruchomiony zostanie punkt pomocy w wypełnianiu deklaracji (czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 14.00). Termin złożenia wypełnionych deklaracji mija 31 marca.
Deklaracje składają właściciele nieruchomości zamieszkałych. Przez właściciela nieruchomości należy rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomościami. Natomiast nieruchomość zamieszkała to nieruchomość przeznaczona do trwałego przebywania osób w celu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych. Deklaracji nie składają natomiast właściciele nieruchomości niezamieszkałych, czyli obiektów i terenów przeznaczonych pod działalność gospodarczą, handlową i usługową, a także obiekty użyteczności publicznej. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych nadal sami zawierają umowę na odbiór odpadów komunalnych z przedsiębiorcami, którzy są wpisani do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Urząd Miejski.
Pierwszą wpłatę za odbiór śmieci należy dokonać do 15 lipca. Każdą następną wpłatę należy dokonywać w terminie do 15 dnia każdego miesiąca za dany miesiąc kalendarzowy.
- Podobnie, jak w przypadku składania deklaracji do urzędu skarbowego, sami musimy pilnować terminów i pobrać odpowiednie druki - przypomina Małgorzata Mykowska, rzecznik Urzędu Miejskiego w Tczewie. - W przypadku niezłożenia deklaracji, konsekwencją może być wystawienie decyzji administracyjnej i ustalenie opłaty, czyli „podatku śmieciowego” wyższego niż gdyby deklaracja została złożona samodzielnie, bo będzie naliczany od liczby osób zameldowanych, a nie fizycznie zamieszkujących daną nieruchomość.
W razie pytań i wątpliwości w sprawach związanych z wypełnieniem deklaracji, wysokości opłat i innych, Urząd Miejski udziela pomocy od poniedziałku do piątku, pod numerami telefonów: 58 77 59 346 oraz 58 77 59 396, w godzinach od 8.00 do 15.00 oraz w siedzibie Urzędu w Wydziale Spraw Komunalnych II piętro pokój 42- 43 oraz 54; e-mail [email protected]







Napisz komentarz
Komentarze