Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran od początku zmagań nadawali ton rajdowej rywalizacji i wygrali siedem z ośmiu odcinków specjalnych Rajdu Świdnickiego. Pierwszy w drugiej pętli OS Lubachów – Walim był z pewnością jednym z najtrudniejszych w karierze Kajetana. Dostarczyli kibicom i zespołowi sporą dawkę emocji, gdy na jednym z zakrętów wypadli z trasy. Na szczęście szybko udało się na nią powrócić i następnie wygrać dwa ostatnie dzisiejsze odcinki. Po pokonaniu ośmiu odcinków załoga LOTOS Dynamic Rally Team zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu.
Kajetan Kajetanowicz: - Wypadliśmy z trasy, mieliśmy drobny problem z notatkami. Gdy ciśniemy o ułamki sekund takie sytuacje się zdarzają. Jarek o sekundę, może pół, później przeczytał notatki. W tym miejscu było bardzo dużo brudu. Jedyne, co mogłem zrobić, to celować między drzewa. Udało się. Podczas tej przygody skrzywiliśmy koło i mieliśmy problem z geometrią. Usunęliśmy usterkę na odcinku dojazdowym i wygraliśmy dwa kolejne oesy. Ogromnie cieszę się, że tu jesteśmy. Jutro będziemy starać się przegonić Grzybka i wygrać ten rajd, tak jak zapowiadaliśmy.
Jarek Baran: - Co tu dużo mówić, komenda o tym, że błoto jest bardzo duże, powinna być wcześniej, a nie na końcu informacji o zakręcie. Myślę, że w poprzednim przejeździe źle zaznaczyłem tę poprawkę i w tym feralnym miejscu Kajetan nie miał żadnych szans na utrzymanie toru jazdy. Jeżeli jest to czyjaś wina, to bardziej moja, bo taki wyga jak ja powinien to przewidzieć. Od początku odcinka cisnęliśmy bardzo mocno i bardzo szkoda tych sekund, które uciekły. Walczymy dalej
Dziś od rana na trasie rajdu panowała bardzo zmienna pogoda. Doskonale w takich kapryśnych warunkach radziła sobie załoga LOTOS Dynamic Rally Team. Kajetan Kajetanowicz z Jarkiem Baranem wygrali wszystkie dotychczas rozegrane odcinki specjalne Rajdu Świdnickiego i prowadzą z ponad pół minutową przewagą. Co więcej - Kajetan i Jarek byli najszybsi i zwyciężali na każdym zaliczanym do klasyfikacji rajdu odcinku od początku sezonu 2012.
Kajetan Kajetanowicz: - Wszystko idealnie. Będziemy starali się pojechać jak najszybciej, a jeśli będziemy wygrywali odcinki, to będzie nam jeszcze przyjemniej. Naszym celem głównym jest wygranie tego rajdu i do tego dążymy z każdym kilometrem. Na pierwszy odcinek doskonale trafiliśmy z oponami, przed kolejnymi czułem jednak to, co rolnik w czasie suszy, który błaga o deszcz. Założyliśmy deszczowe opony, a było sucho jak pieprz. To na pewno ciekawe przeżycie i zapamiętamy je na długo. Czasem czuliśmy się jakbyśmy jechali po śniegu, auto niemal płynie.
Partnerami zespołu w sezonie 2012 są: producent paliw LOTOS Dynamic oraz producent olejów LOTOS, a także STP – producent dodatków i CUBE. Corporate Release.
Kajetan Kajetanowicz /ur. 5 marca 1979r/ Kajetan Kajetanowicz - dwukrotny Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w latach 2010 i 2011.
Dwa razy z rzędu (w sezonach 2010 i 2011) odniósł zwycięstwo w Rajdzie Polski, czego nie udało się dokonać żadnemu Polakowi od 87 lat. Kajetan jest niepokonany w rajdach rozgrywanych na luźnych nawierzchniach od dwóch sezonów. Aktualny Mistrz Polski jest jednym z nielicznych na świecie kierowców jeżdżących autem wywodzącym się z grupy N, który skutecznie nawiązuje walkę z kierowcami startującymi samochodami Super 2000.
Kajetan doskonale rozpoczął swoje starty w mistrzostwach Polski – podczas debiutu odniósł zwycięstwo w swojej klasie. W 2008 roku, wspólnie z Maciejem Wisławskim w roli pilota, zdobył tytuł Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej RSMP i był najszybszym Polakiem w krajowym czempionacie. W ubiegłym sezonie, pilotowany przez Jarka Barana, zwyciężył w trzech rajdach, w tym w najbardziej prestiżowym Rajdzie Polski, i wywalczył tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej. Przez większą część sezonu 2011 kierowca LOTOS Dynamic Rally Team utrzymywał fotel lidera mistrzostw Polski. Drugie z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Polski oraz doskonała rywalizacja w ostatniej rundzie krajowego czempionatu pozwoliła Kajetanowi ponownie zostać mistrzem kraju w klasyfikacji generalnej.
Kajetan Kajetanowicz jest także wieloletnim instruktorem w szkole doskonalenia jazdy. Od lat propaguje bezpieczeństwo i skutecznie namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą. Popularny Kajto od trzech sezonów jest także laureatem prestiżowego plebiscytu na najlepszego kierowcę rajdowego organizowanego przez Radio Luz oraz serwis Toprally.
Więcej – zobacz: www.kajto.pl
Jarosław Baran /ur. 24 grudnia 1967r./ jest jednym z najbardziej doświadczonych pilotów rajdowych w Polsce. Startuje nieprzerwanie od 1992 roku, wierny barwom Automobilklubu Krakowskiego. Choć pochodzi z rodziny o rajdowych tradycjach, to jego kariera nie zaczęła się obiecująco. Ze zdecydowaną pomocą taty wystartował w swoim pierwszym rajdzie jako kierowca. Nie dojechał do mety, ponieważ... nie mógł jej odnaleźć. Postanowił, więc dokładnie zgłębić zagadnienie pilotażu i dziś ma na koncie ponad 200 startów, z czego ponad połowę w rajdowych mistrzostwach Polski. Zdobył ponad dwadzieścia tytułów w różnych klasach i grupach, w tym pięć tytułów Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej. Przez wiele lat był partnerem Janusza Kuliga, z którym wywalczył w 2001 roku tytuł Wicemistrza Europy. Startował również m.in. z Waldemarem Doskoczem, Sebastianem Fryczem, Michałem Kościuszką i Leszkiem Kuzajem. Od 2009 roku tworzy załogę z Kajetanem Kajetanowiczem. Wspólnie odnieśli wiele sukcesów - przede wszystkim dwukrotnie zdobyli tytuł mistrzostwa Polski i zwyciężyli w Rajdzie Polski, polskiej rundzie mistrzostw Europy. Od lat dzieli się swoją wiedzą w ramach autorskiego projektu Szkoły dla Pilotów i z tego powodu często nazywany jest „profesorem”.









Napisz komentarz
Komentarze