Straż Miejska przeprowadzi w dniach 14 â- 16 maja kontrole umów na wywóz nieczystości w lokalach gastronomicznych Głównego Miasta.
Zgodnie z Regulaminem Czystości Miasta Gdańska wszystkie lokale gastronomiczne muszą oddzielnie oddawać odpady mokre (np. resztki jedzenia), suche (pozostałe) i opakowaniowe (kartony, butelki, itd.). System suche/mokre w obiektach handlowych branży spożywczej i obiektach gastronomicznych obowiązuje już od dnia wejścia w życie uchwały, tj. od dnia 7 czerwca 2008 r. Ponadto podmioty używające olejów jadalnych są zobowiązane gromadzić zużyte oleje w szczelnych pojemnikach dostarczanych przez odbierających oleje, a ich wywóz dokumentować dowodem przekazania odpadów. Ilość kontenerów w zależności od funkcji obiektów jest następująca:
- lokale gastronomiczne â 20l / miejsce konsumpcyjne (również w tzw. ogródkach) / tydzień
- punkty uliczne szybkiej konsumpcji oraz lokale gastronomiczne stosujące naczynia jednorazowego użytku â co najmniej 1 pojemnik o pojemności 120l / dzień.
Każdy lokal musi posiadać punkt do gromadzenia odpadów, czyli miejsce gdzie wyrzucane są śmieci i zgodę właściciela terenu, na którym ten punkt jest umieszczony. Każdy właściciel musi udokumentować fakt regularnego wywozu odpadów. Takie dokumenty powinny być do wglądu w chwili kontroli (np. umowa, rachunek). Dowody potwierdzające wykonanie usług muszą być przechowywane przez rok.
Za niestosowanie się do przepisów prawnych związanych z wywozem odpadów grozi mandat karny w wysokości do 500 zł.






Napisz komentarz
Komentarze