Oto rozwiązanie zagadki: młodszy z dwóch gdyńskich terminali kontenerowych – Gdynia Container Terminal S.A. wzbogacił się o kolejną kontenerową suwnicę nabrzeżową.
Suwnica przybyła na pokładzie specjalistycznej jednostki Zhenhua 5, pływającej pod banderą St. Vincent. Ten mierzący 194 m długości statek przypłynął z Szanghaju. Przy Nabrzeżu Bułgarskim należącym do GCT zacumował 28 grudnia.
Suwnica pracująca w Gdynia Container Terminal S.A. przyczyni się znacząco do zwiększenia zdolności przeładunkowych zarówno samego terminalu, jak i całego gdyńskiego portu.
Gdynia Container Terminal S.A. zainaugurował działalność przeładunkową 24 marca 2006 r., kiedy to przy Nabrzeżu Bułgarskim zacumował kontenerowiec “Enforcer” armatora CMA CGM. GCT obecnie współpracuje już z blisko 20 armatorami oceanicznymi, dowozowymi oraz krótkiego zasięgu. GCT jest członkiem Grupy Hutchison Port Holdings (HPH), posiadającej udziały w terminalach w 25 krajach Australii, Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki, Europy i obu Ameryk. HPH jest liderem na globalnym rynku przeładunku kontenerów. W 2008 r. Grupa HPH przeładowała łącznie 67,6 miliona TEU. GCT obsługuje głównie kontenerowe serwisy dowozowe, które łączą Polskę z portami bazowymi Europy Zachodniej. Wykorzystując swój potencjał do przeładunku sztuk ciężkich, GCT realizuje również wiele projektów w tym zakresie.
Reklama
Port gdyński rośnie w siłę
GDYNIA. W ostatnich dniach roku na redzie gdyńskiego portu intrygował widok statku z ogromnym dźwigiem na pokładzie.
- 02.01.2010 00:00 (aktualizacja 01.04.2023 07:27)

Reklama






Napisz komentarz
Komentarze