Jest to kontenerowiec (dwudziesty pierwszy z serii 8184) o nośności 39 100 DWT przystosowany jest do przewozu 2700 kontenerów. Zbudowany został dla armatora z Wyspy Man Polaris Shipmanagement Company Limited.
Budowa statku finansowana była z kredytów udzielonych przez PKO Bank Polski S.A. i BRE Bank S.A. poręczonych przez Rząd RP.
Kontenerowiec o nazwie RACHA BHUM będzie mógł przewozić w pięciu ładowniach 1200 kontenerów 20-stopowych i 1500 kontenerów na pokładzie ułożonych w sześciu warstwach, w tym 300 kontenerów chłodzonych. Statek będzie pływać pod banderą singapurską, a macierzystym portem jest Singapur.
Budowa statku odbywała się pod nadzorem i według przepisów niemieckiego towarzystwa klasyfikacyjnego Germanischer Lloyd.
Seria statków 8184 została zaprojektowana w Biurze Projektowym Stoczni Gdynia S.A. pod kierownictwem generalnego projektanta inż. Wojciecha Żychskiego. Kierownikiem projektu statku był Maciej Lisowski, a kierownikiem biura budowy Michał Ryngwelski. Głównym technologiem budowy statku był Dariusz Kozłowski, natomiast jakość wykonania nadzorował inspektor biura jakości Sławomir Kreft.
Są kontrakty, jest praca - stocznia zarabia
RACHA BHUM jest piątym statkiem przekazanym w bieżącym roku w Stoczni Gdynia S.A.
Obecnie w Stoczni Gdynia S.A. budowane są cztery statki: jeden kontenerowiec o pojemności 2700 TEU oraz trzy Ro-Ro samochodowce. Stocznia Gdynia S.A ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2008- 2009) 13 statków o wartości sprzedaży ponad 700 mln USD i 15 mln EUR.
W stoczni trwa proces przygotowania do prywatyzacji. Komisja Europejska napiera na rząd i stocznię, aby zakończyć proces przekształcen własnościowych. A stoczniowcy zarabiają na budowie i liczą, że Komisja Europejska swoimi decyzjami nie spowoduje upadku firmy.







Napisz komentarz
Komentarze