Jeszcze nie tak dawno na naszym rynku działały praktycznie dwa , no może trzy banki. Dzisiaj w każdym większym mieście działa minimum kilka a nawet kilkanaście banków. W Tczewie i Starogardzie działa ponad 20 banków. Ich ilość stale rośnie. W Pasażu Finansowym nr 1 z marca 2008 roku opublikowaliśmy "Pierwszy Wykaz Tczewskich Banków". Dzisiaj ten wykaz jest już nieaktualny bo, w ciągu zaledwie pół roku przybyły 2 nowe banki. Każdy z tych banków "walczy" o klienta". Przypomnijmy, że nowe banki ( najczęściej z kapitałem zachodnim) zdobywające polski rynek musiały najpierw cierpliwie budować zaufanie do instytucji, która w poprzednim ustroju, jeśli nawet była klientowi bliżej znana, to zapewne również była nieco podejrzana. Najskuteczniejsze dotarcie do klienta zapewniała logiczna i intensywna reklama. Dziś przed reklamą banku stoją inne zadania – wprowadzić na rynek nowy bank, nowy rodzaj jego działalności, czy jego nowy produkt, zbudować relacje klienta z tym produktem, wreszcie zareagować na ewentualny kryzys, który dotknął wizerunek instytucji, naprawić szkody. Dziś też nie tak łatwo podsunąć to wszystko klientowi, który przez lata już „wyrobił się” i dzisiaj nie nabierze się na byle co. Zatem warto się reklamować, pod warunkiem, że robi się to dobrze. Banki doskonale potrafią korzystać z reklamowej dźwigni jaką jest reklama. "Pasaż Finansowy" wydawany jako insert do wszystkich gazet tygodniowych Wydawnictwa Pomorskiego jest doskonałym tego przykładem.
TOP FIVE
Pierwsza Piątka Banków przeznaczających najwięcej na reklamę
2007 rok
1. ING BSK (12,6 mln zł)
2. Lukas
3. BPH
4. Polbank
5. PKO BP ( 7 mln.)
2008 rok
1. PKO BP (18,0 mln)
2. BZ WBK
3. ING BSK
4. GE Money
5. Getin Bank (11,0 mln)
Reklama
Miliard na promocję! Reklama dźwignią...banku
POMORZE. Miliard na reklamę.Takiego szaleństwa reklamowego banków nie było od lat. Gdyby obecne tempo wzrostu utrzymało się w kolejnych miesiącach, to banki wydałyby na promocje w 2008 r. ponad 1,3 mld zł wobec 721 mln zł wydatkowanych w 2007 r. Banki potrafią liczyć i potwierdzają tezę, że warto się reklamować.
- 15.09.2008 12:00 (aktualizacja 05.08.2023 18:07)

Reklama






Napisz komentarz
Komentarze