Statek o nazwie ,,SERENITY ACE’’ ma nośność 21 300 DWT i jest przystosowany do przewozu 6600 standardowych samochodów japońskich. Budowany jest na zamówienie firmy żeglugowej „RAY CAR CARRIERS LIMITED“ z Wyspy Man.
Samochodowiec zostanie zwodowany w wysokim stopniu gotowości technicznej wynoszącej około 85%. Będzie to w Stoczni Gdynia S.A. piąte wodowanie statku w bieżącym roku.
,,SERENITY ACE’’ to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Statek posiadać będzie w pełni sterowany elektronicznie silnik dwusuwowy wolnoobrotowy MAN Diesel typu 7S60ME-C7 wyprodukowany w zakładach H. Cegielski z Poznania. W silniku sterowanym elektronicznie wszystkie procesy tzn. od przygotowania do rozruchu, rozruch, praca w pełnym obciążeniu, a także w stanach awaryjnych będą kontrolowane i sterowane elektronicznie.
Osiągać będzie prędkość ponad 20 węzłów. Statek będzie wyposażony w najnowocześniejszy system nawigacyjny wraz z automatycznym sterowaniem wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych. Jednostka spełniać będzie wymogi najnowszych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO.
Budowa tego statku odbywa się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV). Statek finansowany jest przez armatora z gwarancjami KUKE S.A.
Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Cezarego Kaczmarskiego.
Kierownikiem projektu jest Wacław Frączek, a kierownikiem biura budowy Daniel Pietruszka. Głównym technologiem budowy statku jest Bolesław Tarnacki. Jakość wykonania nadzoruje inspektor biura jakości Sławomir Kreft.
Aktualnie Stocznia Gdynia S.A. buduje cztery statki: jeden kontenerowiec o pojemności 2700 TEU oraz trzy Ro – Ro samochodowce.
Stocznia Gdynia S.A. ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2008 – 2009) 12 statków o wartości sprzedaży ponad 650 mln USD i 15 mln EUR z suchego doku SD II spłynie na wodę kolejny Ro – Ro samochodowiec. Jest to dwudziesta trzecia jednostka z serii 8168 (na trzy jeszcze zakontraktowanych).
Statek o nazwie SERENITY ACE ma nośność 21 300 DWT i jest przystosowany do przewozu 6600 standardowych samochodów japońskich. Budowany jest na zamówienie firmy żeglugowej RAY CAR CARRIERS LIMITED z Wyspy Man.
Samochodowiec zostanie zwodowany w wysokim stopniu gotowości technicznej wynoszącej około 85%. Będzie to w Stoczni Gdynia S.A. piąte wodowanie statku w bieżącym roku.
,,SERENITY ACE’’ to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Statek posiadać będzie w pełni sterowany elektronicznie silnik dwusuwowy wolnoobrotowy MAN Diesel typu 7S60ME-C7 wyprodukowany w zakładach H. Cegielski z Poznania. W silniku sterowanym elektronicznie wszystkie procesy tzn. od przygotowania do rozruchu, rozruch, praca w pełnym obciążeniu, a także w stanach awaryjnych będą kontrolowane i sterowane elektronicznie.
Osiągać będzie prędkość ponad 20 węzłów. Statek będzie wyposażony w najnowocześniejszy system nawigacyjny wraz z automatycznym sterowaniem wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych. Jednostka spełniać będzie wymogi najnowszych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO.
Budowa tego statku odbywa się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV). Statek finansowany jest przez armatora z gwarancjami KUKE S.A.
Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Cezarego Kaczmarskiego.
Kierownikiem projektu jest Wacław Frączek, a kierownikiem biura budowy Daniel Pietruszka. Głównym technologiem budowy statku jest Bolesław Tarnacki. Jakość wykonania nadzoruje inspektor biura jakości Sławomir Kreft.
Aktualnie Stocznia Gdynia S.A. buduje cztery statki: jeden kontenerowiec o pojemności 2700 TEU oraz trzy Ro – Ro samochodowce.
Stocznia Gdynia S.A. ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2008 – 2009) 12 statków o wartości sprzedaży ponad 650 mln USD i 15 mln EUR.
Stoczniowcy mają co robić
GDYNIA. Dzisiaj w Stoczni Gdynia S.A. z suchego doku SD II spłynie na wodę kolejny Ro – Ro samochodowiec. Jest to dwudziesta trzecia jednostka z serii 8168 (na trzy jeszcze zakontraktowanych). Aktualnie Stocznia Gdynia buduje cztery statki. Stocznia ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2008 – 2009) 12 statków o wartości sprzedaży ponad 650 mln USD i 15 mln EUR.
- 24.10.2008 00:10 (aktualizacja 23.07.2023 09:49)

Reklama







Napisz komentarz
Komentarze