środa, 17 grudnia 2025 20:20
Reklama

Stoczniowcy mają co robić

GDYNIA. Dzisiaj w Stoczni Gdynia S.A. z suchego doku SD II spłynie na wodę kolejny Ro – Ro samochodowiec. Jest to dwudziesta trzecia jednostka z serii 8168 (na trzy jeszcze zakontraktowanych). Aktualnie Stocznia Gdynia buduje cztery statki. Stocznia ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2008 – 2009) 12 statków o wartości sprzedaży ponad 650 mln USD i 15 mln EUR.
Stoczniowcy mają co robić
Statek o nazwie ,,SERENITY ACE’’ ma nośność 21 300 DWT i jest przystosowany do przewozu 6600 standardowych samochodów japońskich. Budowany jest na zamówienie firmy żeglugowej „RAY CAR CARRIERS LIMITED“ z Wyspy Man.
    Samochodowiec zostanie zwodowany w wysokim stopniu gotowości technicznej wynoszącej około 85%. Będzie to w Stoczni Gdynia S.A. piąte wodowanie statku w bieżącym roku.
,,SERENITY ACE’’ to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Statek posiadać będzie w pełni sterowany elektronicznie silnik dwusuwowy wolnoobrotowy MAN Diesel typu 7S60ME-C7 wyprodukowany w zakładach H. Cegielski z Poznania. W silniku sterowanym elektronicznie wszystkie procesy tzn. od przygotowania do rozruchu, rozruch, praca w pełnym obciążeniu, a także w stanach awaryjnych będą kontrolowane i sterowane elektronicznie.
Osiągać będzie prędkość ponad 20 węzłów. Statek będzie wyposażony w najnowocześniejszy system nawigacyjny wraz z automatycznym sterowaniem wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych. Jednostka spełniać będzie wymogi najnowszych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO.  
 Budowa tego statku odbywa się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV). Statek finansowany jest przez armatora z gwarancjami KUKE S.A.
Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Cezarego Kaczmarskiego.                  
Kierownikiem projektu jest Wacław Frączek, a kierownikiem biura budowy Daniel Pietruszka. Głównym technologiem budowy statku jest Bolesław Tarnacki. Jakość wykonania nadzoruje inspektor biura jakości Sławomir Kreft.
Aktualnie Stocznia Gdynia S.A. buduje cztery statki: jeden kontenerowiec o pojemności 2700 TEU oraz trzy  Ro – Ro samochodowce.
           Stocznia Gdynia S.A. ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w  latach  2008 – 2009) 12 statków o wartości sprzedaży ponad 650 mln USD i 15 mln EUR z suchego doku SD II spłynie na wodę kolejny Ro – Ro samochodowiec.  Jest to dwudziesta trzecia jednostka z serii 8168 (na trzy jeszcze zakontraktowanych).

Statek o nazwie SERENITY ACE ma nośność 21 300 DWT i jest przystosowany do przewozu 6600 standardowych samochodów japońskich. Budowany jest na zamówienie firmy żeglugowej RAY CAR CARRIERS LIMITED z Wyspy Man.
    Samochodowiec zostanie zwodowany w wysokim stopniu gotowości technicznej wynoszącej około 85%. Będzie to w Stoczni Gdynia S.A. piąte wodowanie statku w bieżącym roku.
,,SERENITY ACE’’ to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Statek posiadać będzie w pełni sterowany elektronicznie silnik dwusuwowy wolnoobrotowy MAN Diesel typu 7S60ME-C7 wyprodukowany w zakładach H. Cegielski z Poznania. W silniku sterowanym elektronicznie wszystkie procesy tzn. od przygotowania do rozruchu, rozruch, praca w pełnym obciążeniu, a także w stanach awaryjnych będą kontrolowane i sterowane elektronicznie.
Osiągać będzie prędkość ponad 20 węzłów. Statek będzie wyposażony w najnowocześniejszy system nawigacyjny wraz z automatycznym sterowaniem wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych. Jednostka spełniać będzie wymogi najnowszych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO.  
 Budowa tego statku odbywa się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV). Statek finansowany jest przez armatora z gwarancjami KUKE S.A.
Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Cezarego Kaczmarskiego.                  
Kierownikiem projektu jest Wacław Frączek, a kierownikiem biura budowy Daniel Pietruszka. Głównym technologiem budowy statku jest Bolesław Tarnacki. Jakość wykonania nadzoruje inspektor biura jakości Sławomir Kreft.
Aktualnie Stocznia Gdynia S.A. buduje cztery statki: jeden kontenerowiec o pojemności 2700 TEU oraz trzy  Ro – Ro samochodowce.
  Stocznia Gdynia S.A. ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w  latach  2008 – 2009) 12 statków o wartości sprzedaży ponad 650 mln USD i 15 mln EUR.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
zamglenia

Temperatura: -1°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama