Wystawa główna Muzeum będzie zajmowała powierzchnię ok. 7 tys. m2 i będzie jedną z największych historycznych wystaw narracyjnych na świecie.
Przedmiotem konkursu było opracowanie prezentacji multimedialnej „Zamach na Heydricha”, multimedialnej mapy „Wrzesień 1939” oraz filmów: „Powstanie Warszawskie” i „Od wojny do wolności”. Prace konkursowe złożyły trzy firmy, które zostały dopuszczone do drugiego etapu konkursu a oceniało je jury składające się z historyków: Piotra M. Majewskiego oraz Janusza Marszalca - wicedyrektorów Muzeum II Wojny Światowej; reżyserów, operatorów i scenarzystów filmowych - Macieja Drygasa i Jacka Bławuta; specjalistów od animacji i nowych technologii – Wiolettę Sowę i Konstantego Młynarczyka oraz artysty grafika - Andrzeja Pągowskiego. - „Praca konkursowa firmy NoLabel najlepiej odpowiadała założeniom konkursu pod względem merytorycznym i artystycznym i bardzo dobrze wpisała się w atmosferę projektu scenograficznego wystawy, który przygotowała belgijska pracowania Tempora. Istnieje w niej potencjał na każdym z poziomów wykonanej pracy, zarówno tradycyjnego montażu filmu dokumentalnego, animacji komputerowej oraz nowoczesnych rozwiązań multimedialnych” - mówi Andrzej Pągowski.
Zwycięska firma, poza nagrodą główną, otrzyma również zaproszenie w formie zamówienia z wolnej ręki do przygotowania wszystkich filmów i prezentacji multimedialnych zaaranżowanych na wystawie głównej. Planowane jest wykonanie: 118 stanowisk interaktywnych, 65 stanowisk filmowych, 18 miejsc z nagraniami dźwiękowymi i 40 miejsc z zapętlonymi pokazami slajdów. - „W zwycięskiej pracy najbardziej podobała mi się etiuda filmowa o Powstaniu Warszawskim. Umiejętnie konstruowała klimat emocjonalny poszczególnych faz powstańczego zrywu: od początkowej euforii, poprzez determinację żołnierzy AK i cierpienia ludności cywilnej w trakcie długich tygodni walk, po gorycz końcowej klęski” – podsumowuje Dyrektor Muzeum Paweł Machcewicz, który zatwierdził werdykt Jury.
Jury poza pierwszych miejscem dla firmy NoLabel przyznało również wyróżnienie w wysokości 10 tyś. zł dla firmy Qumak z Warszawy.
O Muzeum
Otwarcie Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku planowane jest na rok 2015. Muzeum powstanie przy ul. Wałowej, nad Motławą, blisko historycznego centrum miasta. Budynek Muzeum ma zajmować powierzchnię ok. 23 tysięcy m2. Wystawa główna o powierzchni ok. 7 tysięcy m2 w nowoczesny sposób ma prezentować II wojnę światową zarówno z perspektywy ówczesnej wielkiej polityki i przede wszystkim — przeżyć zwykłych ludzi. Ekspozycja ma przedstawiać nie tylko losy Polaków, ale też doświadczenia innych narodów. Poza wystawą stałą w Muzeum znajdzie się także powierzchnia na wystawy czasowe, sale dydaktyczne, konferencyjne, kinowe oraz bibliotekę. Oprócz funkcji wystawienniczych Muzeum ma pełnić rolę ośrodka edukacji, kultury i nauki.
Rozstrzygnięty właśnie konkurs jest już trzecim międzynarodowym konkursem przeprowadzanym przez Muzeum. Pierwszy dotyczył wyłonienia zwycięzcy w konkursie na projekt ekspozycji głównej, który wygrała firma Tempora S.A. z Belgii, zaś drugi miał na celu wybór projektu koncepcji architektonicznej budynku Muzeum, w którym pierwszą nagrodę przyznano Studiu Architektonicznemu „Kwadrat” z Gdyni.








Napisz komentarz
Komentarze