Do udziału w warsztatach zaproszono dziennikarzy z różnych mediów centralnych i regionalnych zainteresowanych tematyką kościelną.
- Podczas konferencji będą podejmwane takie zagadnienia jak doświadczeniu budowania kościelnego czasopisma, o „kościołkowości” Kościoła oraz o tym, dlaczego katolicy milczą, gdy w mediach pojawiają się trudne tematy.
Tegoroczne warsztaty noszą nazwę „Kościół a media”. O powodach podjęcia tego tematu mówi ks. Piotr Kieniewicz, rzecznik prasowy licheńskiego sanktuarium, jeden z organizatorów spotkania:
„Kościół nie tylko funkcjonuje w świecie mediów instytucjonalnie - jako nadawca lub wydawca. Kościół jest obecny w mediach, ponieważ znaczną część środowiska dziennikarskiego stanowią ludzie wierzący, którzy niekiedy stają wobec problemu napięć pomiędzy wymogami etycznymi a oczekiwaniami pracodawców i odbiorców. Nasza konferencja jest próbą refleksji nad różnymi płaszczyznami spotkania Kościoła ze światem mediów. Jej celem jest pomóc dziennikarzom lepiej tę rzeczywistość rozumieć, ale też dobrze odpowiadać na zauważane problemy i wyzwania”.
- W tym roku licheńska konferencja jest siódmą z kolei - powiedział Robert Adamczyk z Biura Prasowego Sanktuarium. - Jej organizatorem jest Biuro Prasowe Sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej w Licheniu Starym. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: Radio Watykańskie, tygodnik „Gość Niedzielny” oraz miesięcznik „Uważam Rze”.
Wśród prelegentów są m.in. Tomasz Machała, redaktor naczelny portalu „NaTemat.pl” (Czy katolik ma obowiązek w mediach (w pracy) promować swoją wizję świata?), ks .Marek Gancarczyk, redaktor naczelny tygodnika „Gość Niedzielny” (Doświadczenie budowania kościelnego czasopisma: Gość Niedzielny. Potrzebna decyzja z góry?), dr Karolina Janiszewska z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (Dlaczego w mediach katolickich nie ma normalnych reklam?) oraz Dariusz Winek z BGŻ (Co musiałoby być, by katolickie medium było atrakcyjne inwestycyjnie?).
W trakcie wykładów przewidziany jest czas na dyskusje na temat poruszanych zagadnień. Dodatkowym elementem urozmaicającym czas uczestnikom warsztatów będzie dyktando o licheńskim sanktuarium przygotowane przez ks. Wiesława Przyczynę, wykładowcę homiletyki w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II oraz członka Rady Programowej Podyplomowego Studium Retoryki w Instytucie Filologii Polskiej UJ w Krakowie.
Zgodnie z tradycją licheńska konferencja odbywa się w Domu Pielgrzyma ARKA położonym nieopodal bazyliki mniejszej pw. Najświętszej Maryi Panny Licheńskiej. Konferencja jest adresowana do dziennikarzy zarówno świeckich, jak i katolickich, którzy są zainteresowani tematyką religijną.
W kolejnych panelach mają być poruszone tematy:
Dariusz Winek (BGŻ) - Co musiałoby być, by katolickie medium było atrakcyjne inwestycyjnie?
Tomasz Machała - Czy katolik ma obowiązek w mediach (w pracy) promować swoją wizję świata?
Adam Zadroga - Czemu w Kościele musi być kościółkowo ("Bóg zapłać jako waluta")?
Ks. Piotr Kieniewicz (?) - Miedzy etyką a profesjonalizmem.
Karolina Janiszewska - Dlaczego w mediach katolickich nie ma normalnych reklam?
Monika Potera - Dlaczego (my katolicy) milczymy, gdy w świeckich mediach wypływają trudne problemy? Próba diagnozy.
Ewa Rozkrut - Portal "mateusz.pl".
Mariusz Han SJ - Błąd! Nieprawidłowy odsyłacz typu hiperłącze. – Nowocześnie o życiu i Kościele”.








Napisz komentarz
Komentarze