Średnia prędkość wiercenia wynosi ok. 10 m na dobę. Za ok. 4 miesiące maszyna TBM spodziewana jest po drugiej stronie Martwej Wisły. W najgłębszym miejscu tunel znajdzie się ok. 35 m pod lustrem wody Martwej Wisły. W każdej nitce tunelu będą po dwa pasy ruchu.
Tunel, złożony z dwóch równoległych dróg o długości 1072 m, stanowi czwarty, ostatni odcinek Trasy Słowackiego - jednej z głównych arterii w mieście. Trasa łączy port lotniczy z portem morskim oraz z obwodnicami Gdańska i autostradą A1.
Będzie to pierwszy tunel wykonany w Polsce pod wodą metodą Tunnel Boring Machine (TBM) - za pomocą gigantycznego "kreta". Maszyna o długości ok. 90 m oraz o średnicy 12 m należy do największych tego typu urządzeń na świecie.
Tunel pod Martwą Wisłą jest integralną częścią IV zadania budowy Trasy Słowackiego - odc. Węzeł „Marynarki Polskiej” – Węzeł „Ku Ujściu”.
Zadanie IV polega na budowie Trasy Słowackiego o długości ok. 2,4 km wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, na odcinku od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu. Obejmuje budowę dwujezdniowego odcinka drogi ok. 2,4 km, poprowadzonego nowym śladem, w tym odcinka tunelowego o długości ok. 1378 m, poprowadzonego pod dnem koryta rzeki Martwej Wisły.







Napisz komentarz
Komentarze