Celem tego międzynarodowego przedsięwzięcia, zainspirowanego przez belgijską fundację Responsible Young Drivers, jest ograniczenie wypadków dyskotekowych oraz liczby nietrzeźwych kierowców na drogach.
X edycja kampanii „Europejska Noc Bez Wypadku” odbyła się m.in. dzięki zaangażowaniu kilkudziesięciu wolontariuszy, którzy będą namawiać kierowców, aby wykazali się odpowiedzialnością i nie spożywali alkoholu, ażeby bezpiecznie odwieźć swoich znajomych. Uczestnicy kampanii, na znak przyłączenia się do akcji, założylo niebieską opaskę-bransoletkę, która oznaczała deklarację, iż osoby te nie będą piły alkoholu.
W momencie opuszczania klubu osoby z opaskami miały możliwość przebadania się alkomatem. Odpowiedzialni kierowcy zostali nagrodzeni upominkami. Natomiast osoby, u których został wykryty alkohol w wydychanym powietrzu, były "zachęcane" do pozostawienia pojazdu i skorzystania z alternatywnej formy transportu.








Napisz komentarz
Komentarze