- Wprowadzenie komunikacji autobusowej dla dwóch najbardziej opóźnionych pociągów z Warszawy do Jeleniej Góry oraz z Gdyni do Wrocławia nie było możliwe ze względu na odmowę przewoźników drogowych uzasadnioną trudnymi warunkami pogodowymi - informuje Maciej Dutkiewicz (Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.). - Pasażerom tych składów zapewniono możliwości przejazdu pociągiem „Śnieżka” relacji Warszawa – Jelenia Góra, który prowadzony jest lokomotywą spalinową. Podróżni otrzymali ciepłe napoje i kanapki.
Lokomotywy spalinowe, pociągi sieciowe i specjalne zespoły techniczne usuwają ograniczenia w ruchu pociągów na terenie województwa wielkopolskiego. Na pozostałym obszarze kraju sieć kolejowa jest przejezdna. W celu ułatwienia przejazdu pociągom pasażerskim Polskie Linie Kolejowe wstrzymały na niektórych liniach ruch pociągów towarowych. Warunki atmosferyczne w Ostrowie Wlkp. były tak trudne, że żaden z przewoźników autobusowych nie podjął się przewozu pasażerów opóźnionych pociągów dalekobieżnych.
Obecnie nad utrzymaniem przejezdności linii kolejowych wciąż pracuje 19 lokomotyw (15 spalinowych, 4 elektryczne) oraz 16 pociągów sieciowych, których zadaniem jest likwidacja oblodzenia sieci trakcyjnej. To maksymalna ilość sprzętu, który efektywnie może pracować w tych warunkach.
Zimowym utrzymaniem PLK obejmuje ponad 19 tys. km linii kolejowych, 42 tys. rozjazdów, 26 tys. mostów i wiaduktów, 16 tys. przejazdów kolejowo – drogowych, 18 tys. budynków oraz perony. W związku z tym, do prowadzenia działań w sezonie zimowym przewidziano w zależności od warunków nawet 16 tys. osób. Zarządca infrastruktury dysponuje 166 maszynami do odśnieżania torów i rozjazdów, w tym 16 zespołami odśnieżnymi, 84 pługami i 66 odśnieżarkami.
Specjalny sztab monitoruje stan linii kolejowych i na bieżąco reaguje na utrudnienia w ruchu kolejowym. Zarządca infrastruktury utrzymuje także bezpośredni kontakt z przewoźnikami, aby informacja o ewentualnych utrudnieniach dla pasażerów była szybka i aktualna.







Napisz komentarz
Komentarze