Trasa Rajdu Bogów - w tym roku morderczej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy - pamięta najlepszych w historii kierowców rywalizujących na wymagających, górskich próbach. Tegoroczna edycja Rajdu Akropolu to nie tylko szutrowe odcinki znane do tej pory z Mistrzostw Świata, ale także bardzo szybkie, śliskie asfalty.
Reprezentanci LOTOS Rally Team od pierwszego odcinka nawiązywali równą walkę z europejską czołówką, która przyjechała na Peloponez rywalizować w 60. edycji tego kultowego rajdu. Różnice czasowe na poszczególnych oesach między załogami były minimalne zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia zawodów. Ukończenie Rajdu Akropolu to ambicja wielu wybitnych kierowców, dlatego tym większy jest sukces Kajetanowicza, dla którego udział w greckiej rundzie Mistrzostw Europy był debiutem. Szybsi od polskiego kierowcy, mającego na swoim koncie zaledwie 5 startów w rundach Mistrzostw Europy poza Polską, byli jedynie Craig Breen i Bryan Bouffier.
Kajetan Kajetanowicz: Taki rajd był dla mnie nowością. Impreza, w której rywalizujemy pierwszego dnia na asfalcie, a drugiego na szutrze to nieznane mi dotąd doświadczenie w mojej karierze. Wygrywanie na oesach z bardzo szybkimi kierowcami napawa optymizmem i mobilizuje do tego, żeby nadal ciężko pracować. Dziękuję im za dostarczenie wielu wrażeń i świetną rywalizację. Atmosfera podczas rajdu była niepowtarzalna także dzięki kibicom, którzy na każdym kroku okazywali sympatię i wsparcie. Od moich Partnerów dostałem szansę wystartowania w zagranicznych rajdach, które są czymś niesamowitym. Dzięki nim mam szansę nadal rozwijać się jako kierowca. Cały team spisał się świetnie, ciężko pracując podczas tego rajdu. To duży komfort psychiczny mieć takich fajnych ludzi wokół siebie. Fantastycznie jest ukończyć Rajd Akropolu, a miejsce na podium wśród najszybszym kierowców w Europie, w pierwszym starcie tutaj, to spełnienie marzeń!
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving Experience.
Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
***
Kajetan Kajetanowicz /ur. 5 marca 1979 r./ - czterokrotny Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w latach 2010-2013.
Dwa razy z rzędu (w sezonach 2010 i 2011) odniósł zwycięstwo w Rajdzie Polski, czego nie udało się dokonać żadnemu Polakowi od prawie 90 lat. Sukces ten powtórzył w 2013 roku, wygrywając po raz trzeci w karierze ten najbardziej prestiżowy rajd w naszym kraju. Aktualny Mistrz Polski jest jednym z nielicznych na świecie kierowców jeżdżących autem wywodzącym się z grupy N, który skutecznie nawiązuje walkę z kierowcami startującymi samochodami Super 2000.
Swoje doskonałe tempo Kajetan potwierdził kolejny raz w 2013 roku. Wygrał wszystkie rozegrane rundy LOTOS Rally Team, rozpoczynając od czterech asfaltowych - triumfował w Rajdzie Świdnickim, Wisły, Karkonoskim oraz Rzeszowskim, a następnie zwyciężył w dwóch szutrowych - rozgrywanym na Litwie Rajdzie Kauno Ruduo oraz w łączonej rundzie Mistrzostw Europy i Polski - Rajdzie Polski. Trzecie na przestrzeni czterech lat zwycięstwo w Rajdzie Polski to historyczne osiągnięcie. Kajetan jest jednym z pięciu kierowców, który w dotychczasowych 70 edycjach wygrał Rajd Polski trzy i więcej razy. Tylko Kajetanowicz z Baranem powtórzyli swój sukces tutaj, odkąd Rajd Polski gości w Mikołajkach.
Kajetan Kajetanowicz jest także wieloletnim instruktorem w szkole doskonalenia jazdy. Od lat propaguje bezpieczeństwo i skutecznie namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą. Popularny Kajto jest także wielokrotnym laureatem prestiżowego plebiscytu na najlepszego kierowcę rajdowego organizowanego przez Radio Luz oraz serwis Toprally.
Jarosław Baran /ur. 24 grudnia 1967 r./ - od 2009 roku tworzy załogę z Kajetanem Kajetanowiczem. Jest jednym z najbardziej doświadczonych pilotów rajdowych w Polsce. Startuje nieprzerwanie od 1992 roku, wierny barwom Automobilklubu Krakowskiego. Choć pochodzi z rodziny o rajdowych tradycjach, to jego kariera nie zaczęła się obiecująco. Ze zdecydowaną pomocą taty wystartował w swoim pierwszym rajdzie jako kierowca. Nie dojechał do mety, ponieważ... nie mógł jej odnaleźć. Postanowił, więc dokładnie zgłębić zagadnienie pilotażu i dziś ma na koncie ponad 200 startów, z czego ponad połowę w rajdowych mistrzostwach Polski. W 2001 roku jako pilot Janusza Kuliga wywalczył tytuł Wicemistrza Europy. Zdobył ponad dwadzieścia tytułów w różnych klasach i grupach, w tym siedem tytułów Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej, z czego cztery ostatnie w parze z Kajetanem Kajetanowiczem. Od lat dzieli się swoją wiedzą w ramach autorskiego projektu Szkoły dla Pilotów i z tego powodu często nazywany jest „profesorem”.








Napisz komentarz
Komentarze