Współpraca pomiędzy Grupą Energa, a jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych obiektów sportowych w Polsce, który zlokalizowany jest na Pomorzu, daje możliwość pełnego wykorzystania potencjału marketingowego i biznesowego obu firm. Stadion, na którym rozegrano m. in. cztery mecze UEFA EURO 2012 i zorganizowano do tej pory kilkaset eventów sportowych, rekreacyjnych, społecznych i biznesowych, będzie wizytówką wiążącą Energę z lokalnym środowiskiem. Firma zamierza także skupić wokół stadionu liczne działania sportowe, edukacyjne i kulturalne, z którymi od wielu lat obecna jest w regionie.
– Rozpoczęcie współpracy trójstronnej pomiędzy samorządem, operatorem największego obiektu sportowego i jedną z największych pomorskich firm, która rozumie i pomoże zrealizować wizję zagospodarowania i rozwoju stadionu w Gdańsku, to bardzo dobra wiadomość – powiedział Paweł Adamowicz, prezydent Miasta Gdańska. – Lokalnie mamy dużą siłę, możemy wdrażać pomysły, które po raz kolejny pokażą na świecie siłę naszego Miasta i ludzi tu mieszkających. Stadiony na świecie pełnią role istotne społecznie – u nas trend ten jest już zauważalny, a świadomość obecności w przestrzeni miejskiej stadionu jako obiektu nie tylko sportowego, zwiększa się znacząco z roku na rok. Chcemy podkreślać, że tutaj – na Stadionie Energa Gdańsk, odbywają się ważne wydarzenia, tutaj ludzie się bawią, tutaj robią biznes, spotykają znajomych i gwiazdy oraz oczywiście kibicują m. in. Lechii Gdańsk.
Stadion Energa Gdańsk, jako jedyny obiekt wybudowany na UEFA EURO 2012 w Polsce, ma już drugiego sponsora tytularnego na kolejne 5 lat.
– Z wielkim zaangażowaniem podchodzimy do rozwijania oferty stadionu w zakresie nie tylko sportu, ale wspomnianej już rekreacji i biznesu. Nasze działania są doceniane na świecie. Dzięki infrastrukturze i ciekawej ofercie spełniamy oczekiwania społeczności lokalnej i klientów zagranicznych, ale nasze ambicje sięgają dużo dalej – mówi Tomasz Kowalski, prezes zarządu Arena Gdańsk Operator. – W kolejnych latach chcemy się rozwijać szybciej niż kiedykolwiek dotąd. Partnerstwo z Grupą Energa to dla nas wielka wartość – mamy partnera lokalnego, dobrze znającego nas, rynek Pomorza, z którym możemy realizować wspólne cele – bliskie Miastu Gdańsk, ale też projekty globalne.
Wraz z nazwą zmienia się również identyfikacja wizualna obiektu. Nowy logotyp nawiązuje do bursztynu, symbolu nieodłącznie kojarzonego z Gdańskiem, który stanowił jednocześnie inspirację dla projektantów stadionu. Znak zarówno pod względem kolorystyki jak i kształtów, oddaje ideę zasilania sportu i kultury pozytywną energią. Do tych wartości nawiązuje również nowe hasło: Stadion Energa Gdańsk – MOC WRAŻEŃ, które podkreśla rolę obiektu jako miejsca jednoczącego ludzi wokół pozytywnych emocji. Na potrzeby kampanii promującej nową nazwę przygotowano też film ukazujący dotychczasowe kluczowe wydarzenia na stadionie.
Stadion Energa Gdańsk to jeden z najnowocześniejszych wielofunkcyjnych obiektów sportowych. Stadion został otwarty w 2011 roku i od tego czasu pełni rolę trójmiejskiego centrum sportu, rozrywki, rekreacji, a dzięki licznym powierzchniom konferencyjnym i wystawowym, także biznesu. Obiekt zaprojektowano tak, aby mógł pomieścić ponad 40 tys. widzów – czy to podczas meczów piłkarskich, czy innych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Znakiem rozpoznawczym obiektu jest piękna, bursztynowa fasada nawiązująca do dziedzictwa portowego Gdańska i wielowiekowej tradycji pozyskiwania, obróbki i sprzedaży jantaru. Elewację stadionu wykonano z paneli w sześciu odcieniach bursztynu, a elementy konstrukcji stalowej dachu kształtem nawiązują do wręgów statku.
Od momentu otwarcia w 2011 roku, Stadion Energa Gdańsk odwiedziło ponad 2 mln 330 tys. gości uczestniczących w organizowanych na stadionie meczach piłkarskich, koncertach oraz innych wydarzeniach społecznych, sportowych i kulturalnych.







Napisz komentarz
Komentarze