Tczew należał do pierwszych miast w Polsce, które zdecydowały się oddać publiczny transport w prywatne ręce. W 2000 r. zadanie ówczesnego ZKM przejął ZKM Connex. Kolejne przetargi wygrywały Veolia Transport oraz konsorcjum Irex-Meteor. 18 lat po tych zmianach wraca dyskusja na temat możliwości organizacji transportu przez samorząd.
Jakie konsekwencje dla budżetu?
Zdaniem radnego, ostatnie zawirowania w Meteorze (kłopoty z pracownikami oraz problemy ze stanem technicznym pojazdów) uprawniają do rozpoczęcia debaty w sprawie powołania Zakładu Komunikacji Miejskiej. Jak podkreślił, w przypadku przejęcia przez samorząd zadań komunikacyjnych, miasto miałoby pełną kontrolę i decyzyjność w sprawie jakości przewozów.
- W mojej ocenie komunikacja miejska w obecnej formie, świadczona obecnym taborem, jest daleka od standardów w innych miastach. Jest to skutkiem wymagań jakie postawiono przewoźnikowi w poprzednim przetargu - mówił podczas ostatniej sesji Rady Miasta.
Radny poprosił o przygotowanie analizy SWAT, dla oceny celowości utworzenia ZKM. (...)






Napisz komentarz
Komentarze