W dniu 07.08.2015 r. komisja przetargowa wybrała najkorzystniejsze oferty na budowę dwóch odcinków trasy ekspresowej między Południową Obwodnicą Gdańska a Elblągiem. Pierwszy odcinek między Koszwałami a Nowym Dworem Gdański za 1.642.440.982,07 zł zadeklarował się wybudować Metrostav a.s., a kolejny odcinek od Nowego Dworu do Kazimierzowa koło Elbląga chce zrobić Budimex SA za 1.576.393.866,42 zł.
Obecnie informacja o wyborze została skierowana do wszystkich oferentów. Zgodnie z przepisami prawa dokumentacja przetargowa została przekazana do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z prośbą o dokonanie tzw. kontroli uprzedniej.
Jeśli żaden oferent się nie złoży odwołania, a kontrola uprzednia wykaże poprawność postępowania, będzie możliwe podpisanie umowy z wykonawcami i rozpoczęcie prac budowlanych.
Trasa S7 łączy trzy duże aglomeracje: gdańską, warszawską i krakowską. W związku z rozwojem gospodarczym kraju oraz zwiększeniem ilości samochodów, na tej drodze znacząco wzrosły natężenia ruchu. To wpłynęło na pogorszenie się warunków jazdy na istniejących odcinkach drogi krajowej nr 7, jak również przełożyło się na pogorszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Planowana inwestycja ma temu zaradzić. Nowa dwujezdniowa droga ekspresowa zdecydowanie poprawi komfort i bezpieczeństwo podróżowania krajową „siódemką”.
Trasa na odcinku od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Kazimierzowa przy Obwodnicy Elbląga ma długość blisko 40 km. Ze względu na rozmiary inwestycja została podzielona na dwa odrębne zadania: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego – zadanie nr 1 i od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa – zadanie nr 2.
Zadanie 1 : Koszwały – Nowy Dwór Gdański odcinek drogi S7 o długości 20,5 km.
Droga ekspresowa jest drogą klasy S o ograniczonej dostępności bezpośredni dostęp do niej będzie zapewniony tylko poprzez projektowane i istniejące węzły drogowe.
Na tym odcinku zostaną zrealizowane:
- dwa nowe węzły drogowe „Cedry Małe” i „Dworek”,
- drogi o znaczeniu lokalnym i wojewódzkim o łącznej długości 24,7 km
- drogi dojazdowe służące obsłudze przyległego terenu o łącznej długości 18,2 km
- drogi serwisowe na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej o długości 0,5 km
- ciągi piesze i pieszo rowerowe 7520 m,
- zatoki i przystanki autobusowe,
- obiekty mostowe - 18 szt. (w tym dwa nowe mosty przez Wisłę),
- przejścia dla małych i dużych zwierząt - 9 szt.,
- elementy ochrony środowiska w postaci zieleni krajobrazowej i izolacyjnej,
- ekrany przeciw hałasowe o długości 3,4 km,
- kanał technologiczny pod potrzeby informacji drogowej oraz pod potrzeby usług szerokopasmowych,
- na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej zostanie zrealizowany obwód utrzymania drogi ekspresowej „Dworek” wraz ze stanowiskami do kontroli i ważenia pojazdów dla policji oraz służb Inspekcji Transportu Drogowego,
- elementy systemu osłony meteorologicznej oraz instalacje do preselekcji pojazdów przeciążonych i ponadgabarytowych.
Przewiduje się przebudowę sieci uzbrojenia, które kolidują z inwestycją. Prace dotyczyć będą branż: wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej i melioracyjnej.
W ramach zadania przewidziano przygotowanie terenu pod Miejsca Obsługi Podróżnych „Mała Holandia” na terenie gminy Stegna oraz „Mirówko” na terenie gminy Nowy Dwór Gdański. Realizacja samych MOP-ów z układem drogowym i niezbędną dla obsługi podróżnych infrastrukturą będzie odrębnym zadaniem inwestycyjnym.
W ramach inwestycji zostaną wybudowane dwa nowe mosty na Wiśle. Istniejący most w ciągu drogi nr 7 zostanie przeznaczony wraz z istniejąca drogą krajową do obsługi ruchu lokalnego.
Zadanie 2 : Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo odcinek drogi S7 o długości 19,1km. Droga ekspresowa jest drogą klasy S o ograniczonej dostępności. Bezpośredni dostęp do niej będzie zapewniony tylko poprzez projektowane i istniejące węzły drogowe.
Na odcinku zadania nr 2 zostaną wybudowane:
- dwa węzły drogowe „Żuławy - Wschód” i „Elbląg - Zachód”,
- drogi o znaczeniu lokalnym i krajowym o łącznej długości 12,4 km,
- drogi dojazdowe służące obsłudze przyległego terenu o łącznej długości 17,5 km,
- drogi serwisowe na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej o długości 1,7 km,
- ciągi piesze i pieszo rowerowe o łącznej długości 3440 m,
- zatoki i przystanki autobusowe,
- obiekty mostowe 14 szt,
- przejścia dla małych i dużych zwierząt 13 szt,
- elementy ochrony środowiska w postaci zieleni krajobrazowej i izolacyjnej,
- ekrany przeciw hałasowe o długości 3,2 km,
- kanał technologiczny pod potrzeby informacji drogowej oraz pod potrzeby usług szerokopasmowych,
- stanowiska do kontroli i ważenia pojazdów dla policji oraz służb Inspekcji Transportu Drogowego zlokalizowane przy węźle „Żuławy Wschód” i „Elbląg Zachód”,
- elementy systemu osłony meteorologicznej oraz instalacje do preselekcji pojazdów przeciążonych i ponadgabarytowych.






Napisz komentarz
Komentarze