niedziela, 14 grudnia 2025 13:24
Reklama

Innowacyjność w parze z ekologią

Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS zyskało nowego partnera biznesowego, który zajmuje się sprzedażą silników elektrycznych do łodzi. Przedstawiciele obu podmiotów mają bardzo ciekawe plany dotyczące wspólnej działalności.
  • Źródło: AWFiS/Karolina Rogowska
Innowacyjność w parze z ekologią

Nowym partnerem biznesowym jest firma Techpad.

– Trudno nie kryć radości, że udało nam się nawiązać współpracę z firmą Techpad. Jestem niezwykle zainteresowany tematem napędu elektrycznego łodzi, co doskonale wpisuje się w naszą strategię działania i wszelkie rynkowe trendy. Z jednej strony mówimy o innowacjach, a z drugiej o odpowiedzialnym podejściu do środowiska naturalnego. Jest to krok w przyszłość i mam nadzieję, że będziemy się lewarować jako partnerzy biznesowi. Nobilitujące jest to, że firma Techpad, zajmująca się innowacjami i poniekąd ekologią, wybrała sobie właśnie NCŻ AWFiS jako miejsce do prowadzenia swojej działalności – mówi Maciej Szafran, szef Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS.

Bartłomiej Chomyn, który jest przedstawicielem firmy zajmującej się produkcją jednych z najbardziej wydajnych silników elektrycznych na świecie, mówi, że Górki Zachodnie (a tym samym NCŻ AWFiS) jest pierwszą bazą na Wybrzeżu.

– Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że Elżbieta II pływa na barce reprezentacyjnej, która jest wyposażona właśnie w te silniki – mówi Bartłomiej Chomyn. – Górki Zachodnie to doskonałe miejsce na prowadzenie takiego biznesu. Wspólnie z Narodowym Centrum Żeglarstwa AWFiS planujemy zrealizować bardzo interesujący projekt. Mam na myśli „elektryfikację” jednej z łodzi motorowych. O szczegółach na pewno niebawem poinformujemy.

Warto wiedzieć, że według unijnych dyrektyw do 2025 roku niemal wszystkie kraje europejskie będą wprowadzać zakaz rejestrowania prywatnych jednostek spalinowych. Tylko w przypadku Anglii jest to 250 tysięcy jednostek, które pływają i muszą być „zelektryfikowane”. Takie obostrzenia wprowadziła już Holandia. Mowa jest nie tylko o silnikach zaburtowych, ale również o stacjonarnych. Zainteresowanie silnikami elektrycznymi jest w naszym kraju coraz większe. Nabywcy dostrzegają przede wszystkich ich wydajność. Coraz chętniej pytają o nie także stocznie.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Znawca_tematu 12.11.2020 17:22
Czy mozna prosic autora artykulu o numer przykladowej dyrektywy EU ktora od 2025 bedzie zabraniala rejestracji prywatnych lodzi spalinowych? - to jakas bzdura - to raz. Poza tym, Krolowa Elzbieta moze sobie plywac na reprezentacyjnej barce elektrycznej po kanalach i na krotkich dystansach. Naped elektryczny - wydajny naped elektryczny nie ma poki co racji bytu na morzu i zamknietych wodach morskich, chyba ze do spacerowego plywania ciagnac za soba barke z akumulatorami

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 7°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama