środa, 8 maja 2024 02:51
Reklama
Reklama
Reklama

Employer branding – zbędne działania czy przynosząca efekty strategia firmy? Akademia PR Commplace odpowiada

Marka pracodawcy, czyli tzw. employer branding, nabiera w Polsce coraz większego znaczenia. Pojęcie to związane jest z działem public relations firmy, który dąży do utrzymania pożądanego wizerunku w oczach odbiorców marki. Employer branding polega również na świadomym budowaniu, nie tylko wizerunku, ale filaru swojej marki, jakim jest podejście do otoczenia firmy. Czy podział na wewnętrzny i zewnętrzny employer branding ma jeszcze zastosowanie i jak wygląda jego sytuacja w 2021 roku?
  • Źródło: Artykuł sponsorowany
Employer branding – zbędne działania czy przynosząca efekty strategia firmy? Akademia PR Commplace odpowiada

Czym jest marka pracodawcy?

Employer branding, czy inaczej marka pracodawcy, polega na budowaniu zaufania do firmy w społeczeństwie. Ma to na celu przyciąganie do firmy wyspecjalizowanych i najlepszych pracowników, którzy mogliby zasilić szeregi przedsiębiorstwa, a tym samym poprawiać jego jakość i budować jego konkurencyjność.

Firma, która cieszy się złą sławą, niestety nie przyciąga ani klientów, ani dobrych pracowników. Obecnie nie jest łatwo pozyskać pracowników, którzy posiadaliby konkretne, dostosowane do wymagań firmy doświadczenie, dzięki któremu marka mogłaby wskoczyć na jeszcze wyższy poziom. Pracodawcy muszą prześcigać się w ofertach pracy, aby skusić kandydatów na rozmowy. Dobre opinie o marce sprawiają, że potencjalni pracownicy chętniej zgłaszają się na rekrutację, ponieważ firma wydaje im się zaufanym i godnym polecenia pracodawcą. Ogromny wpływ na tę opinię mają sami pracownicy, którzy są prawdziwą wizytówką firmy. To koło staje się idealną przestrzenią, do wykorzystania odpowiednich narzędzi i wytworzenia w oczach konkretnej grupy docelowej, odpowiedniego wizerunku. Czym różni się marka konsumencka od marki pracodawcy? O tym przeczytasz w artykule: https://commplace.pl/blog/czym-jest-marka-pracodawcy-i-dlaczego-jest-tak-wazna/.

Podział na employer brandningu na wewnętrzny i zewnętrzny

Ten podział pokazuje przede wszystkim zróżnicowane potrzeby oraz cele firmy. Employer branding zewnętrzny jest bowiem skierowany do kandydatów. Powinien przyciągać ich do firmy jak magnes. Dobry employer branding firmy sprawia, że pracownicy chcą pracować tylko tam, a otrzymanie umowy jest spełnieniem ich zawodowych marzeń. Wewnętrzna część employer brandingu służy potrzebom pracowników, którzy już pracują w firmie. Zapobiega on dużej rotacji, zwiększa identyfikację pracowników z firmą oraz ich zadowolenie z wypełnianych obowiązków. To prowadzi do eskalowania pozytywnych opinii, o czym przyszli pracownicy z pewnością mogą się dowiedzieć chociażby z sieci. Jakie są najważniejsze czynniki, dotyczące employer brandingu? O tym przeczytasz we wpisie: https://commplace.pl/blog/employer-branding-wewnetrzny-i-zewnetrzny-a-moze-to-juz-nieaktualny-podzial/.

EVP employer branding

Employee Value Proposition to nic innego jak korzyści, które pracodawca może zaoferować przyszłemu pracownikowi. Dzięki nowoczesnej definicji EVP, która oznacza ekosystem wsparcia, uznania i wartości, które pracodawca zapewnia pracownikom, możemy zauważyć, że nie są to jednak wyłącznie korzyści pieniężne. Obejmują one również inne korzyści, m.in. warunki zatrudnienia, atmosferę w pracy, udogodnienia, doświadczenia, najlepsze wykorzystanie potencjału pracy, uznanie. Wszystko to w zamian za umiejętności i zaangażowanie, które pracownik wnosi do firmy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat EVP, zerknij do artykułu: https://commplace.pl/blog/evp-employer-branding-co-o-nim-wiesz/.

Employer branding w 2021 roku

Działania employer brandingu oparte są na doskonałych i niezwykle uniwersalnych narzędziach. Szczególnie, że w obecnych czasach mamy dostęp do wielu informacji, a sieć jest doskonałym źródłem wiedzy. Odpowiednio wykorzystane narzędzia sprawiają, że działania employer brandingowe to areał z wielkim potencjałem. Chcesz dowiedzieć się, jak dostosować narzędzia do założonych celów? O tym przeczytasz w https://commplace.pl/blog/dzialania-employer-brandingowe-w-2021-roku/.

Employer branding jako złożona strategia firmy

Dobrze skoordynowane działania employer brandingu wewnętrznego i zewnętrznego, mogą przyczynić się do wytworzenia pożądanej marki pracodawcy również w Twojej firmie. Należy bowiem usystematyzować strukturę celów i dobrać do nich odpowiednie narzędzia. Temat employer brandingu jest obszarem niezwykle złożonym. Wdrożenie działań powinno być oparte na doświadczeniu, dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji PR, która w tym temacie posiada ogromną wiedzę oraz praktykę. Jeśli chcesz przeczytać znacznie więcej, na temat marki pracodawcy, wejdź na https://commplace.pl/blog/employer-branding/ i poznaj bliżej tę niezawodną strategię.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
bezchmurnie

Temperatura: 3°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1025 hPa
Wiatr: 4 km/h

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: AntolTreść komentarza: A bocianie gniazdo w mniejscowości Gniew na czynnym kominie piekarni nie można dodać żadnego komentarza!!!!!!Źródło komentarza: Biały bocian w gminie Gniew - w Jaźwiskach zamiast w... AfryceAutor komentarza: kxTreść komentarza: Drogi to temat rzeka, ale nie wyremontowanie całego odcinka, łącznie z dawną Kwiatową 11... to małostkowość. Kasa by się znalazła. A co z dojazdem do ul. Sadowej. Wiele osób idzie na skróty przez to klepisko i błoto po deszczu...Źródło komentarza: [GALERIA ZDJĘĆ] Otwarcie drogi w strugach deszczu. Ul. Kwiatowa w Tczewie wreszcie wyremontowana i oddanaAutor komentarza: Olga33Treść komentarza: Czas pakować torby, sezon żeglarski się zaczyna na dobre :)Źródło komentarza: Sklep żeglarski - gdzie zrobić zakupy przed sezonem? Autor komentarza: KarolTreść komentarza: Zgadzam się, to ważne kwestie i należy mieć je na uwadze. W końcu nikt nie chce dodatkowo użerać się z prawnikiem! Nie o to w tym chodzi! Dlatego takich "speców" jak M. Mickiewicz, to lepiej sobie darować.Źródło komentarza: Jak znaleźć dobrego adwokata? Kluczowe aspekty współpracy prawnejAutor komentarza: Marek L.Treść komentarza: Janek, ty nigdy nie byłeś nowoczesny i bezpieczny Odpuść sobie. Te twoje stare szmaty i przefarbowane włoski mówią o tobie wszystko.Źródło komentarza: Ruszyła kampania wyborcza. Komitet Obywatelski Jan Kulas 2024 ogłosił 50 Zadań Programowych dla Tczewa w latach 2024-2029
Reklama