Dlaczego pozycjonowanie sklepów internetowych jest kluczowe?
Chociaż działania SEO działają z pewnym opóźnieniem, to w dłuższej perspektywie czasu jest to kanał marketingowy, który zwraca się naprawdę znakomicie. Co więcej – pozycjonowanie sklepów internetowych pozwala docierać do odbiorców wpisujących w wyszukiwarkę naprawdę bardzo zróżnicowane zapytania i będących na różnych etapach lejka sprzedażowego.
Warto przy tym zauważyć, że ruch pozyskiwany z wyników organicznych jest odporny na ewentualne działanie wtyczek blokujących reklamy w przeglądarkach – tym samym możemy dzięki SEO dotrzeć do użytkowników, których nie złapie się poprzez reklamy Google Ads.
Warto też zauważyć, że nawet najlepsza kampania Google Ads nie uwzględni wszystkich fraz, pod niektórymi zaciętość konkurencji uczyni reklamy tego typu nieopłacalnymi, a zawsze może też pojawić się problem z wyczerpaniem budżetu dziennego przydzielonego do kampanii Ads.
Oczywiście nie oznacza to, że pozycjonowanie sklepu internetowego jest czymś zastępującym kampanie linków sponsorowanych. Przeciwnie – to dwie formy marketingu internetowego, które znakomicie się uzupełniają. Zarówno pod kątem pozyskiwania większych zasięgów, jak i sprowadzaniem internautów po raz drugi do sklepu (użytkowników, którzy weszli na stronę poprzez wyniki organiczne, można ściągnąć na nią ponownie poprzez działania remarketingowe).
Jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego?
Gdy agencja SEO (np. Widoczni) rozpoczyna proces pozycjonowania sklepu, pierwsze co robi, to przeprowadza dokładny audyt. To dzięki niemu uzyskiwane są informacje na temat elementów witryny, które mogą w pozycjonowaniu sklepu przeszkadzać, ale także i takich, które są obiecujące i mogą ułatwić pozyskanie ruchu związanego z konkretnymi grupami produktów.
Dzięki audytowi SEO wiadomo, jakie elementy witryny warto przekazać do poprawy działowi technicznemu, ale też za co powinni się zabrać copywriterzy, opracowując nowe treści dla witryny. W efekcie uzyskuje się dobry fundament do dalszych działań – wprowadza się zalecenia, a z czasem agencja SEO uruchamia również proces pozyskiwania linków.
Co istotne, dobre agencje, takie jak Widoczni, dbają przy tym, aby odnośniki były odpowiedniej jakości. Równocześnie istotne jest także to, aby tempo ich pozyskiwania było odczytywane przez wyszukiwarkę Google jako naturalne, a stopień zróżnicowania zapewniał bezpieczeństwo w razie aktualizacji algorytmu.
Przy tym wszystkim należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie sklepu internetowego to ciągłe sprawdzanie danych i na tej podstawie wprowadzanie zmian w bieżącej strategii działania – tak, aby wychwytywać szanse i stale poprawiać bieżące efekty.







Napisz komentarz
Komentarze