środa, 17 grudnia 2025 15:36
Reklama

Kolor, a odzież sportowa

Rola jaką kolor odgrywa w codziennym życiu jest bardzo ważna. Istotne znaczenie ma też w projektach graficznych, tworzonych podczas działań marketingowych. Kolor potrafi wzbudzić w nas zarówno te pozytywne, jak i mniej pożądane, bo negatywne emocje. Zdarza się to kiedy jest dobrze, bądź źle dobrany. Dlatego uważa się, że odgrywa on fundamentalne znaczenie w projektach graficznych.
  • 27.12.2022 16:01
  • Autor: Grupa Tipmedia
Kolor, a odzież sportowa

W okresie dzieciństwa zaczynamy dyskusję na temat kolorów. Będąc jeszcze dziećmi uczymy się jak rozpoznawać barwy i wyrabiamy w sobie opinie na ich temat. Wiemy, które z nich lubimy najbardziej. Kolory otaczają nas codziennie. Wybierając ubrania i odzież sportową, w tym koszulki biegowe, zwracamy uwagę na kolory, które lubimy, i w których czujemy się dobrze. Sugerując się upodobaniami kolorystycznymi wybierzemy koszulkę, której barwa dobrze nam się kojarzy.

Oddziaływanie kolorów na kupującego

W projektowaniu graficznym odzieży sportowej, w tym koszulek biegowych studio tworzy projekty. Korzysta z takich kolorów, które będą oddziaływać w sposób pozytywny na docelowego odbiorcę. Ma to na celu doprowadzić do konwersji. Będzie to moment, kiedy internauta kupi wybraną przez siebie koszulkę biegową. Wykona tym samym czynność pożądaną z punktu widzenia właściciela strony i sklepu.

Psychologia koloru, a sprzedaż produktu

Istota kolorów ma znaczenie psychologiczne. Dzięki badaniom wiemy, kiedy i jak kolory wpływają na psychikę ludzką. Barwy przyciągają nas mniej lub bardziej do określonego przedmiotu. Potrafią nas też skutecznie od niego odpychać. Oznacza to, że odgrywają znaczącą rolę przy projektowaniu graficznym, ukierunkowanych na dalsze działania marketingowe. Właściwie dobrane kolory dla koszulek biegowych https://www.123koszulki.pl/sklep/kategoria-produktu/koszulki-sportowe/do-biegania/ są pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów. Kupujący czując więź z kolorem jest skłonny do zakupu towaru w nim występującym. Chętniej skorzysta też z usług firmy, której logo posiada interesującą go barwę. Z kolei źle dobrany kolor może spowodować, że klient będzie negatywnie nastawiony do produktu. Tym samym ograniczy to szansę na potencjalną sprzedaż koszulki. 

Odpowiedni kolor zaprojektowanej grafiki

Każdy kolor wpływa na podświadomość ludzką. Psychologia kolorów na to wskazuje. Barwy, które oddziałują na nas pozytywnie lub negatywnie kojarzą nam się z odmiennymi cechami. Mają na nas różnoraki wpływ. Odpowiedni kolor koszulki biegowej wzbudzi w nas pozytywne odczucia.

Kolory niebieski i czerwony w projektowaniu grafiki

Loga popularnych firm pokroju Facebooka, Twittera, czy PayPala, są koloru niebieskiego. Jest on popularny wśród projektów graficznych, a tym samym istnieje duże prawdopodobieństwo, że wystąpi także na koszulce biegowej. Kojarzy się z wodą. Poza wzbudzeniem w nas poczucia stabilności, budzi pewność i zaufanie.

Jeśli chodzi zaś o kolor najbardziej rzucający się w oczy, będzie nim czerwony. Projektując takie logo na koszulce biegowej wzbudza się w kupującym skojarzenia związane z miłością, jak i energią do działania. Kolor ten można spotkać w takich markach jak: Coca-cola, Red Bull, czy Nescafe.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
Reklama
zamglenia

Temperatura: 0°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama