Co sprawia, że fotografia produktów przyciąga uwagę klientów
Co powoduje, że jedne fotografie produktów oddziałują na nas mocniej niż inne? To nie kwestia przypadku. Wysokiej jakości fotografie produktowe cechuje między innymi:
- odpowiednia wielkość przedmiotu na zdjęciu - to jak dużo miejsca przedmiot zajmuje w kadrze ma wpływ na zwrócenie uwagi klienta. Jeśli miniaturka będzie mała to szanse na dostrzeżenie w gąszczu innych również maleją
- ciekawe ustawienie produktu - to prosty zabieg aby fotografia produktowa przyciągnęła wzrok kupujących
- żywe kolory - tyczy się to szczególnie kolorów takich jak czerwony, zielony czy żółty. Nie oznacza to jednak, że czerń nie może zostać ciekawie pokazana. Doświadczony fotograf produktowy potrafi tak wykonać zdjęcie aby każdy przedmiot prezentował się wspaniale.
- detale - ostre oraz wyraźne fotografie produktów to wyznacznik wysokiej jakości. Klient lepiej postrzega przedmioty zaprezentowane w ten sposób.
Inne zastosowania fotografii produktów
Jak wspominaliśmy na początku, fotografa produktów znajduje swoje zastosowanie nie tylko na karcie przedmiotu w e-sklepie. Dobrej jakości zdjęcia przedmiotów z powodzeniem możemy użyć w innych miejscach niż nasz e-sklep.
W sklepie internetowym
Poza kartą z towarem, fotografia produktów może również zostać wykorzystana
- na banerach kategorii
- na banerach strony głównej
- w menu
Fotografia produktów w social mediach
Nawet z pozoru proste zdjęcia przedmiotów na białym tle możemy z powodzeniem użyć w naszych social mediach. Jeśli nie jesteśmy przekonani do białego tła nic nie stoi na przeszkodzie aby samemu lub z pomocą grafika dodać na fotografiach produktów nasze firmowe kolory czy ciekawe efekty.
Oferty na portalach aukcyjnych oraz marketplace
Fotografia produktów przyda się również wtedy gdy zechcemy poszerzyć naszą ofertę i zacząć sprzedawać na coraz popularniejszych portalach aukcyjnych. Wymagają one spełnienia odpowiednich warunków, jednak zamawiając profesjonalne fotografie produktów nie musimy się martwić o ich zaakceptowanie.
Fotografie produktów możesz też wydrukować
Być może w przyszłości postanowisz wydać drukowany katalog lub stworzyć ulotki. Tutaj świetnie sprawdzą się fotografie produktów, które zostały wykonane do sklepu internetowego.
Oraz wysłać mailem
Newsletter do nowych i obecnych klientów to również świetne miejsce, w którym fotografie produktów idealnie pasują.
Artykuł powstał z wykorzystaniem naszego wpisu z bloga o fotografii produktów https://www.fotographia.pl/wykorzystaj-swoje-zdjecia-packshot-w-pelni/






