Typowe transporty dla danego regionu
Transport regionalny na sporych autach dostawczych to też i firmy transportowe, które mogły się wyspecjalizować w transporcie ładunków niebezpiecznych lub tych, w których przypadku używa się chłodni. Takie regionalne firmy transportowe odbierają towary od lokalnych wytwórców i rozwożą je choćby po całej Europie Zachodniej, czyli po tej części świata mogą rozwozić sery topione, czy też opony do popularnych samochodów osobowych.
Takie transporty można prawie uznać za podwykonawstwo, bo rozwozi się jeden typ towaru lub góra kilka, ale ten typ transportu też ma sens i co najważniejsze jest opcją wygodną, bo firma zajmuje się niezbyt wieloma typami towarów, a jej kierowcy działają na stałych trasach. Ten typ działalności można uznać za niezwykle wygodny, ale i tego typu przedsiębiorstwa rozbudowują floty, po to, by zajmować się także zleceniami innego typu.
Jazda po całej Europie
Idealną opcją dla firmy transportowej eksploatującej spore auta dostawcze jest świadczenie usług dosłownie w całej Europie Zachodniej i ładunki, które dostarcza się do konkretnego magazynu, po to, by z tego magazynu wyjechać z kolejnym. Opcja tego rodzaju to ideał, bo załadunek poprzedniego ładunku i załadunek kolejnego w jednym magazynie, czy też w jednym mieście to opcja nie często spotykana.
Zazwyczaj kierowcy pewna część trasy pokonują totalnie bez ładunku. Tego typu sytuacji firmy transportowe chcą unikać, czyli chcą, by przez cały czas w Europie Zachodniej kierowcy mieli ładunek, czyli by ciężarówki były załadowane do pełna na każdym kilometrze, o taki stan rzeczy dbają rzecz jasna eksperci od logistyki, czyli ludzie wynajdujący kolejne ładunki. Oni wbrew pozorom mają dość trudną pracę, bo bardzo często odbierają telefony i odbierają wiadomości tekstowe, a na dokładkę pracę zabierają też do domu.
Dwóch kierowców w jednym ciągniku siodłowym
W Europie Zachodniej kierowca z firmy transportowej w ciągu dnia może prowadzić przez osiem lub dziewięć godzin i na dokładkę musi sobie raz zrobić przerwę trwającą jakieś 45 minut. Dlatego też niektóre firmy kompletują załogi składające się z dwóch kierowców, bo dwóch kierowców może dłużej jechać i co najistotniejsze ten drugi kierowca, może też pomóc temu pierwszemu choćby w cofaniu, czy też w parkowaniu na wyjątkowo zatłoczonym parkingu.
Na dokładkę jeden z tych kierowców może być bardziej biegłym w obsłudze urządzenia mobilnego z internetem i znać lepiej daną trasę, czyli też objazdy i właśnie dlatego może uczyć tego drugiego kierowcę tego jak pojechać, jeśli korek zacznie się formować na pewnym odcinku. Te nauki są istotnymi i to nawet bardzo, bo dzięki nim nowicjusz szybciej stanie się bardziej punktualnym.
Artykuł napisany we współpracy z firma transportowa PKS Gdańsk-Oliwa SA





