Przypomnijmy, że w maju tego roku GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę spośród dwunastu zgłoszeń, a najkorzystniejszą cenę – 407 939 365,19 zł – zaproponowała firma Unibep. W ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (PB100), obwodnica Starogardu Gdańskiego miała powstać jako jedna z kluczowych inwestycji, poprawiająca bezpieczeństwo i płynność ruchu w regionie.
Planowana trasa o długości około 16 km będzie miała układ pasów 2+1, z rondami turbinowymi i obiektami inżynierskimi, takimi jak wiadukty i mosty. Projekt zakłada także liczne rozwiązania ekologiczne, w tym przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne oraz systemy oczyszczania wód opadowych. Dzięki tej inwestycji ma się poprawić bezpieczeństwo mieszkańców, odciążyć lokalny układ komunikacyjny i umożliwić swobodny ruch tranzytowy, wyprowadzając go z centrum miasta.
Realizacja obwodnicy planowana jest w systemie „Projektuj i buduj”, a jej zakończenie przewidziane jest na II kwartał 2029 roku. Warto dodać, że w regionie już oddano do użytku obwodnicę Brzezia, a w planach jest również budowa obwodnicy Człuchowa.





Napisz komentarz
Komentarze